افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا می دانید در سطح کره زمین چه مقدار آب مصرف می شود

download

  • بررسی‌ها نشان داده است کره زمین در مجموع ۱۲۶۰ میلیون تریلیون لیتر آب را شامل می‌شود که این میزان ۷۱ درصد از سطح کره زمین را می‌پوشاند. اقیانوس‌ها حدود ۹۶.۵ درصد از آب کره زمین را در خود جا داده‌اند و البته بخشی از آب در قالب بخار در هوا وجود است.

 

چه میزان آب در روی کره زمین باقی مانده است یک انسان چه مدت زمان نیاز دارد تا بتواند همه اب های موجود در سطح کره زمین را مصرف کند آسیب های ناشی از مصرف آب های شور در بدن به چه صورت است می خواهیم بدانیم بدن ما در هر ساعت چه میزان اب نیاز دارد و با توجه به این نیاز چه میزان زمان برای مصرف تمامی آب های روی کره زمین طول خواهد کشید تخمین های محققین در این باره نتایج جالبی را به ما داده است.

آب دریا حدود ۳.۵ درصد شوری دارد و کلیه‌های ما تا اندازه مشخص می‌توانند نمک موجود را از آب جدا کنند تا به بدن انسان آسیب نرسد. ولی آیا تاکنون فکر کرده‌اید که اگر قرار بود یک فرد همه آب‌های دریا را بنوشد چقدر زمان می‌برد؟

بررسی‌ها نشان داده است کره زمین در مجموع ۱۲۶۰ میلیون تریلیون لیتر آب را شامل می‌شود که این میزان ۷۱ درصد از سطح کره زمین را می‌پوشاند. اقیانوس‌ها حدود ۹۶.۵ درصد از آب کره زمین را در خود جا داده‌اند و البته بخشی از آب در قالب بخار در هوا وجود است.

بدن انسان به گونه‌ای طراحی شده است که در هر ساعت می‌تواند حدود یک لیتر آب را بنوشد و محققان این فرضه را بررسی کرده اند که اگر قرار بود انسان همه آب‌های روی زمین شامل آب‌های شور و شیرین را بنوشد، این فرآیند چقدر زمان می‌برد.

در این بررسی می‌شد با توجه به توانایی انسان برای نوشیدن یک لیتر آب در هر یک ساعت، ۱۴۳ میلیارد و ۷۳ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۲۴ سال طول می‌کشید تا یک فرد بتواند این میزان آب را بنوشد.

لازم به ذکر است بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته، هم اکنون فرد در نقاط مختلف جهان به طور میانگین ۱.۹ لیتر آب را در طول یک روز می‌نوشد.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *