افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا می توان آلرژی به بادام زمینی را درمان کرد

  • یافته‌های نهایی نشان داده‌اند که ۸۰ درصد از افرادی که پروتئین بادام‌زمینی را در این دوره درمانی مصرف کرده‌اند، بعد از پایان دوره قادر به خوردن بادام‌زمینی بدون هیچ نوع واکنش آلرژیک هستند.

 

آلرژی به بادام‌زمینی، یکی از شایع‌ترین آلرژی‌های غذایی در سرتاسر جهان است و افراد زیادی همواره منتظر بوده‌اند که پیشرفت‌های علمی روزی بتوانند درمان مناسبی برای این مشکل پیدا کنند. دانشمندان استرالیایی اخیرا آزمایش‌های پزشکی موفقیت‌آمیزی را در این زمینه پشت سر گذاشته‌اند و می‌گویند که نهایتا می‌توانند راه‌حل مناسبی برای آلرژی به بادام‌زمینی در کودکان پیدا کنند. یافته‌های این مطالعه، دانشمندان را به سمت جست‌وجوهای بیشتر برای درمان آلرژی‌های غذایی دیگر کشانده‌اند.

آنان در این مطالعه کوچک که توسط موسسه مطالعاتی Murdoch Children انجام گرفته است، ۴۸ نفر از کودکان مبتلا به آلرژی بادام‌زمینی را برای یک دوره چندین ساله مورد بررسی قرار داده‌اند. در ۱۸ ماهه اول،‌ از روش ایمونوتراپی تجربی (شامل مصرف پروبیوتیک لاکتوباسیلوس رامنوسوس)، مصرف پروتئین بادام‌زمینی و دارونما به‌صورت روزانه برای درمان این کودکان استفاده می‌شده است. یافته‌های نهایی نشان داده‌اند که ۸۰ درصد از افرادی که پروتئین بادام‌زمینی را در این دوره درمانی مصرف کرده‌اند، بعد از پایان دوره قادر به خوردن بادام‌زمینی بدون هیچ نوع واکنش آلرژیک هستند. این درصد در سال‌های آتی زندگی این کودکان به ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است که باز هم رقم قابل توجهی است.

پروفسور تانگ (مسئول این مطالعه) می‌گوید: «پروبیوتیک طوری بر سیستم ایمنی اثر می‌گذارد که آن را به واکنش‌های محافظت‌کننده و مبتنی بر تحمل‌پذیری ترغیب می‌کند و مانع از بروز واکنش‌های آلرژیک می‌شود. ما امیدواریم که با تداوم این روند منظم در درازمدت، سیستم ایمنی بتواند آنتی‌ژن لازم را شناسایی کند». پرفسور تانگ، شیوه درمانی آزمایشی را «گامی بزرگ رو به جلو» توصیف می‌کند و معتقد است که علم می‌تواند درنهایت آلرژی‌های غذایی مختلف را درمان کند.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *