افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا میوه ها هم چاق کننده هستند

co548

  • اولین علت مرگ و میر در استان و کشور بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های قلبی اعلام شده که بیشتر علل ابتلا به این بیماری‌ها چاقی است

دکتر ابراهیم فلاحی اظهار کرد: یکی از معضلات سلامت و بهداشت جامعه بشری، چاقی است که در کل کشورها چه توسعه‌یافته و چه در حال توسعه وجود دارد.
وی ادامه داد: عدم تحرک و دریافت بیش از حد غذا منجر به عارضه چاقی می‌شود. بنابراین در خوردن باید حجم غذا را در نظر بگیرید و چنانچه حجم زیادی دریافت کنید باعث افزایش کالری و در نهایت افزایش وزن می‌شود.
این استادیار دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه حجم غذا در چاقی مهم است، افزود: حتی خوردن میوه زیاد نیز منجر به بروز چاقی می‌شود.
فلاحی، بروز بیماری‌های مزمنی همچون دیابت، قلبی، عروقی، سکته‌های قلبی، سرطان‌های سینه و فشار خون بالا را از علل چاقی برشمرد.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه ابتلا به این بیماری‌ها و شیوع آنها در جامعه زیاد شده است، یادآور شد: اولین علت مرگ و میر در استان و کشور بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های قلبی اعلام شده که بیشتر علل ابتلا به این بیماری‌ها چاقی است؛ هر چند ژنتیک و کم‌تحرکی نیز مزید بر علت است.
رئیس انجمن تغذیه لرستان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از بروز این بیماری‌ها که هزینه‌های بالایی را به دنبال دارد، می‌توان با صرف کمترین هزینه از چاقی دور بود، تصریح کرد: هر فرد ‌باید ۳۰ دقیقه در روز را به پیاده‌روی یا تحرک بدنی اختصاص دهد و یا اینکه سبک زندگی خود را تغییر دهد تا به چاقی مبتلا نشود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *