افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا لازم است دندان عقل را جراحی کرد

آیا لازم است دندان عقل را جراحی کرد

  • برای جراحی دندان عقل نهفته و خارج کردن آن باید شکافی روی لثه ایجاد کرد، استخوان‌هایی که جلوی ریشه دندان‌ را گرفته‌اند خارج کرد و سپس دندان را به چند تکه تقسیم و هر یک از تکه‌ها به ترتیب از دهان خارج شوند.

 

ممکن است از خود پرسیده باشید که چرا باید دندان عقل را جراحی کنیم؟ چرا این دندان باید از دهان خارج شود؟ چه آسیب هایی به فک وارد می کند؟ با جراحی لثه چه اتفاقاتی در دهان و دندان ها می افتد؟ در ادامه پزشکان کلینیک دندانپزشکی فرایش، به سوالات پاسخ می دهند و شما می توانید از اهمیت کشیدن دندان عقب با خبر شوید.

چه زمانی نیاز به جراحی دندان عقل است؟

دندان عقل سومین گروه از دندان‌های آسیا به حساب می‌آید که در انتهایی‌ترین بخش دهان قرار گرفته و بی‌کاربردترین عضو بدن تلقی می‌شود. معمولا بخش‌هایی از دندان عقل یا تمامی آن زیر لثه باقی می‌ماند که فضای مناسبی را برای رشد باکتری فراهم می‌سازد و در نتیجه درد، التهاب، عفونت و در نهایت پوسیدگی دندان را به دنبال دارد. دندانپزشکان بر اساس این علائم تصمیم می‌گیرند چه موقع جراحی دندان عقل لازم است.

دندان عقل نهفته را چطور باید خارج کرد؟

برای جراحی دندان عقل نهفته و خارج کردن آن باید شکافی روی لثه ایجاد کرد، استخوان‌هایی که جلوی ریشه دندان‌ را گرفته‌اند خارج کرد و سپس دندان را به چند تکه تقسیم و هر یک از تکه‌ها به ترتیب از دهان خارج شوند. پس از این مرحله، بخیه لثه به سرعت انجام شده و قطعا این پروسه بدون درد نیست.

آیا برای جراحی دندان عقل می توان بیمار را بیهوش کرد؟

به گزارش مدیکال دیلی، همچنین دندانپزشکان جهت بیهوش کردن بیمار به منظور انجام جراحی دندان عقل سه گزینه دارند که شامل بیهوشی موضعی، مصرف آرام بخش‌ها و بیهوشی عمومی می‌شود.

در بیهوشی موضعی یک یا چند تزریق «نووکائین» در نزدیکی محل دندان عقل به منظور بی‌حس کردن لثه انجام می‌شود و در بیهوشی عمومی هم بیمار به طور کامل بیهوش می‌شود.

چرا کلینیک فرایش را انتخاب می کنید؟

کلینیک فرآیش واقع در ملاصدرا خیابان شیرازی کلیه خدمات دندانپزشکی را با بهترین کیفیت به بیماران عرضه می کند.هدف ما جلب رضایت شما تا ماه ها بعد از خدمات است و گارانتی بهترین خدمات ما به شما تعلق می گیرد.

دندانپزشکی کودکان شامل بهداشت دهان و دندان از کودکی تا ۱۰ سالگی می شود. دندانپزشک کودک اصولا در زمینه سلامت دهان و دندان، مراقبت های ویژه کودکان و سلامت لثه ها در مراحل مختلف کودکی تخصص دارندکودکان اصولا در۶ ماهگی دندان های شان شروع به درآمدن می کند. در ۶-۷ سالگی دندان های شیری شان شروع به ریختن می کند و دندان های دائمی جایگزین انها می شود. در صورت عدم مراقبت صحیح از دندان کودکان نیز دچار زوال دندان و بیماری هایی می شوند که در کل عمر باعث درد و ناراحتی شان می شود. امروزه پوسیدگی دندان کودکان ۵ برابر بیشتر از آسم است.

دندانپزشکی با لیزر از سال ۱۹۹۴ از لیزر در دندانپزشکی برای درمان برخی از مشکلات دندان استفاده می شده است. هنوز هم علی رغم تصویبFDA هیچ سیستم لیزری در انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) به عنوان یک راه درمانی در دندانپزشکی پذیرفته نشده است. مهر تایید ADA نشان دهنده این است که محصول و تجهیزات از نظر ایمنی و کارایی استاندارد هستند. اگرچه انجمن دندانپزشکی امریکا  اظهار می کند که درمورد نقش تکنولوژی لیزر در زمینه دندانپزشکی احتیاط باید کرد. این لیزرها از لیزرهای سردی که در پرتو درمانی برای کاهش سردرد، درد و التهاب استفاده می شود، متفاوت است.

کلینیک فرآیش برمبنای استفاده از لیزر دایود آینده دندانپزشکی مدرن را ترسیم می کند. آینده ای ای که از هم اکنون در اختیار شماست.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *