افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا تعرفه های رادیولوژی واقعی هستند؟

تعرفه‌های رادیولوژی واقعی نیستند

رییس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به این‌که رادیولوژی در ایران از نظر علمی از وضعیت مناسبی برخوردار است، گفت: رادیولوژی یک رشته هزینه‌بر است و با توجه قیمت بالای ارز و گرانی دستگاه‌ها و تجهیزات این رشته، بسیاری از مراکزحتی با وام‌های بانکی نیز نمی‌توانند دستگاهی خریداری یا دستگاه خود را تجهیز کنند.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ دکتر جلال جلال‌شکوهی در حاشیه نهمین کنگره سالیانه تصویربرداری بیماری‌های زنان و مامایی که امروز (چهارشنبه، چهارم بهمن‌ماه) در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رادیولوژی از نظر علمی در ایران از جایگاه خوبی برخوردار است، چرا که تمام رشته‌ها در حال حاضر به رادیولوژی وابسته هستند. هیچ بیمارستان خصوصی یا دولتی بدون متخصص رادیولوژی قادر به انجام خدمات این حوزه نیست.

وی افزود: با مطرح شدن روش‌های تصویربرداری نوین نیز هر بیمارستان مجهزی نیاز دارد که از متخصصان رادیولوژی استفاده کند. تشخیص‌های پزشکی امروز بدون سند پذیرفته نمی‌شوند. بهترین سند نیز آزمایش‌های رادیولوژی هستند. رادیولوژیست تنها کسی است که تمام گزارش کار و چگونگی کار خود را به صورت کتبی در اختیار پزشک معالج قرار می‌دهد.

رییس انجمن رادیولوژی ایران گفت: رادیولوژی یک رشته هزینه‌بر است. بخصوص با توجه به شرایط ارزی که در کشور وجود دارد، دستگاه‌ها و تجهیزات این رشته به شدت گران هستند. به طوری که در حال حاضر بسیاری از  مراکز اگر مجوز خرید تجهیزات داشته باشند نیز حتی با وام‌های بانکی نمی‌توانند دستگاهی خریداری کنند یا دستگاه خود را تجهیز کنند و حتی وام‌های بانکی نیز پاسخگوی هزینه بالای دستگاه‌ها نیستند.

جلال‌شکوهی ادامه داد: از طرفی تعرفه‌های رادیولوژی عموما واقعی نیستند و وزارت بهداشت نیز در جریان آن قرار دارد. با وجودی اینکه خریدهای ما با ارز بین‌المللی انجام می‌شود، اما تعرفه‌های رادیولوژی در داخل کشور متفاوت هستند. با این وجود تمام تلاش ما این بوده است که رادیولوژی را در سطح اعلای خود نگه داریم. البته پوشش تمام کشور، مدیریت خاص خود را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: ممکن است در بخش خصوصی در رادیولوژی کمبودی نداشته باشیم اما بخش دولتی با کمبودهایی مواجه‌اند. علت این کمبودها این نیست که پزشکان رادیولوژیست جذب مراکز دولتی نمی‌شوند. این پزشکان نیز وظایف قانونی دارند اما پس از طی مدت خدمت خود در بخش دولتی، دیگر تعهد قانونی  ندارند. البته ما در سطح کشور بسیار تلاش کرده‌ایم که با همکاری با دولت، کمبودی در این زمینه پیش نیاید.

رییس انجمن رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد: رادیولوژی در ایران از نظر علمی از وضعیت مناسبی برخوردار است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *