افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا بین پیاز سفید و قرمز تفاوتی هست

onion-Properties-amazing-ir-4

  • پیاز سفید و پیاز قرمز، ‌هر دو از منابع خوب ویتامین C هستند و هر ۱۰۰ گرم از آن‌ها، بیش از ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین مهم را تامین می‌کند.

پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو از نظر کالری در گروه مواد غذایی کم‌کالری قرار می‌گیرند و از این نظر تفاوت زیادی با هم ندارند. ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۳۷ کالری است، در حالی که ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۴۲ کالری دارد. استفاده از مواد غذایی کم‌کالری مثل پیاز سفید و پیاز قرمز می‌تواند به شما کمک کند تا کالری‌های مصرفی روزانه را کاهش دهید و از این طریق به مدیریت وزن‌تان کمک کنید.
هر ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۲ گرم فیبر است، در حالی که هر ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۱.۲ گرم فیبر دارد. در حالی که هیچ کدام حاوی فیبر زیادی نیستند، اما می‌توانند به شما کمک کنند تا بخشی از فیبر مورد نیاز روزانه را با خوردن آن‌ها تامین کنید. دریافت فیبر بیشتر از طریق رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا، چاقی و سکته مغزی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
پیاز سفید و پیاز قرمز، ‌هر دو از منابع خوب ویتامین C هستند و هر ۱۰۰ گرم از آن‌ها، بیش از ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین مهم را تامین می‌کند. علاوه بر این، پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو ۲ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می‌سازند. البته پیاز قرمز ۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را هم فراهم می‌کند.
مطالعات علمی نشان داده‌اند که پیاز سفید و پیاز قرمز حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان خاص به‌نام کوئرستین هستند، اما پیاز قرمز حاوی کوئرستین بیشتری نسبت به پیاز سفید است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *