افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا به مفهوم واقعی متابولیسم یا سوخت و ساز بدنتان واقف می‌باشید؟

1348652345

  • متابولیسم بدن من و شما یک شئی نمی‌باشد بلکه فعل و انفعالی بیوشیمیایی درونی سلولی می‌باشد که از دو قسمت کاتابولیسم (یا شکستن و خرد شدن) آنابولیسم (یا به هم پیوستن و افزایش طول ملکول‌ها) تشکیل گردیده است.

شما هم می‌توانید به وزن ایده‌آل‌تان برسید فقط باید کمی صبور باشید و توصیه‌های متخصصان تغذیه را رعایت نمایید. در این مقاله دکتر مظهری راهکارهایی را برای تناسب اندام ارائه نموده‌اند.
دکتر سید ضیاء‌الدین مظهری؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی

گام اول- احساس گناه و پشیمانی از عملکردهای گذشته خود را به فراموشی بسپارید و از این لحظه به بعد به فردا بیندیشید که چه سان و چگونه به صورت سیستماتیک و تدریجی در جاده سلامتی و تناسب اندام گام خواهید برداشت گرچه قدری صبوری و زحمت لازم دارد ولی واقعاً دست یافتنی خواهد بود آن آرزو و هدفی که برای خودتان در ذهن دارید ولی در آغاز کارمان باید راه‌های ترمیم صدمات وارده از اجرای توصیه‌های غلط گذشته را با توجه به امکاناتی که در حال حاضر در دست خود دارید و یا در آینده به امکانات جدیدی می‌توانید دست پیدا نمایید شناسایی کرده و با استفاده اصولی از همه آنها تغییر مسیر بدهید.

گام دوم – از همین لحظه به بعد از رنج دادن خود چه از بعد گرسنگی‌های ظاهری و چه گرسنگی‌های سلولی و پنهانی ایجاد شده از اجرای طولانی مدت رژیم‌های جادویی و کاهش وزن صاعقه‌ای و چگونگی تک‌خوری‌ها و حذف این یا آن گروه غذایی و یا این یا آن وعده غذایی روزانه (صبحانه – ناهار – شام) و فعالیت‌های سنگین خسته کننده که شما را گرسنه‌تر و تحریک‌پذیرتر می‌سازد خودداری نمایید یا اگر خدای ناکرده از جمله افراد خوش‌خیالی می‌باشید که به امید اثرات جادویی دمنوش‌ها و قرص‌های رنگارنگ و فیبرهای پر کننده معده چشم دوخته‌اید یا با دستگاههای کمک لاغری کمربندی‌های حرارتی و ویبراتورهای مختلف و ژل‌ها و بانداژهای جوراجور تکیه نموده و انتظار معجزه را دارید زهی خیال باطل.

چرا که در گستره گیتی تاکنون هیچ روشی بهتر از استفاده از یک برنامه متناسب و متعادل و منبع غذایی با کاهش دادن میزان انرژی روزانه به مقدار (۲۵۰-۳۵۰-۵۰۰-۷۵۰-۱۰۰۰) کالری در روز (با آغاز فعالیت بدنی سبک در قالب پیاده‌روی یا حرکات موزون یا نرمش‌ها و کشش سبک، آب درمانی یا راه رفتن در داخل استخر و به مدت ۱۵ دقیقه در آغاز کار و افزایش تدریجی آن به یک ساعت در روز و غیره) قادر به کاهش حقیقی چربی‌های بدن و کاهش سایز مخصوصاً در ناحیه شکم حوالی ناف که بدون عارضه باشد و نتایج به دست آمده نیز به مدت طولانی ماندگار باشد وجود ندارد.

اگر باور نمی‌دارید خودتان و یا دوست و آشنا و قوم‌خویش‌هائی‌ راکه بارها تحت تأثیر تبلیغات اغوا کننده درون مرزی و فرامرزی و حتی فراقاره‌ای به دام افتاده و هم پولشان را از دست داده و هم سلامتی‌شان خدشه‌دار گردیده در نظر آورید که چسان با اجرای چنین رژیم‌های جادویی کوتاه اثر با اثرات فوری ولی ناپایدار، به ریزش مو، پیری زودرس پوست، کم‌خونی‌های دیر یا تحلیل عضلانی و استخوانی دچار گردیده و یا فرزندانشان (که در سن رشد هستند) به جای رشد و بالندگی به علت بسته شدن زودهنگام صفحات رشدشان حتی به حداقل قد به ارث رسیده‌شان نایل نگردیده‌اند ولی به اضافه وزن قبلی آنها بشدت افزوده شده است.

من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم                 تو از سخنم پند گیر یا که ملال

آیا به مفهوم واقعی متابولیسم یا سوخت و ساز بدنتان واقف می‌باشید؟

متابولیسم بدن من و شما یک شئی نمی‌باشد بلکه فعل و انفعالی بیوشیمیایی درونی سلولی می‌باشد که از دو قسمت کاتابولیسم (یا شکستن و خرد شدن) آنابولیسم (یا به هم پیوستن و افزایش طول ملکول‌ها) تشکیل گردیده است.

از طریق شکستن و تجزیه ملکول‌ها و به هم پیوستن جدید دایمی می‌باشد که من و شما قادر به ادامه حیات خود می‌گردیم.

در نتیجه این تغییرات و ترکیبات انرژی‌زا و انرژی‌خواه انرژی تولید یا به مصرف رسانیده می‌شود که در جهت تولید حرارت یا تغییر سوخت‌وساز و ترمیم بافت‌های عضلانی و ساخت بافت خون و استخوانها و فعالیت‌ اندام‌ها و ارگان‌های حیاتی مثل قلب و مغز و ریه و غدد درون‌ریز و یا دستگاه گوارش و کلیه‌ها و همچنین فعالیت‌های روزمره کاربرد دارد.

پس برای زندگی و زنده ماندن نیاز به انرژی داریم تا بتوانیم نفس بکشیم حرکت نمائیم، بیاندیشیم و احساس نموده و در قبال احساس خود واکنش لازم را بعمل آوریم و تمامی وظایف تولید و مصرف انرژی را متابولیسم بدن ما عهده‌دار می‌باشد.

در صورتی که بتوانیم از طریق خورد و خوراک مناسب و متعادل و متنوع شامل درشت مغذی‌های تولید کننده انرژی (قندها، چربی‌ها، پروتئین‌ها) و پنجاه ریزمغذی شامل (انواع ویتامین‌های محلول در چربی و آب اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری و مواد معدنی) ساختاری هدایتی – دفاعی را برای سیستم متابولیسم خود فراهم سازیم توان جسمی قدرت کار و اندیشه و هوشمندی و کنترل سیستم دفاعی و انبار کردن انرژی‌های ضروری برای پیشامدهای غیر مترقبه کاملا تامین خواهد شد و تناسب وزن و قد نیز برای مدت‌های طولانی حفظ خواهد گردید.
چگونه متابولیسم کاهش می‌یابد و چاقی‌های پایدارتر افزونتر می‌شوند؟

عامل اصلی افت سوخت و ساز و خیره‌سری و عدم تغییر وزن و سایز با افزایش هر چه بیشتر فعالیت‌های مداوم و به حداقل رسانیدن میزان مصرف غذا، اقدامات غیر اصولی و نامتعادل شما تا این زمان بوده است که عمده‌ترین آنها را می‌توانیم به چاقی و لاغری‌های متفاوت تحت تاثیر اجرای رژیم‌های نامتعادل و فاقد یا کاهش شدید این یا آن ماده مغذی یا کم‌خوری‌های شدید و زیان‌بار توام با افزایش خارج از حد تحمل و خسته کننده فعالیت‌های ورزشی‌تان نسبت بدهیم که برایتان استرس شدیدی را همواره فراهم می‌سازند…

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *