افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره مسمومیت عمدی نمیدانید

IMG10252523

  • فشارهای اجتماعی از جمله از هم پاشیدن خانواده، استرس‌های مربوط به مدرسه، قرار داشتن در معرض آزار و اذیت و فرهنگ نامناسب اجتماعی در این امر دخیل هستند. به گفته محققان، در دسترس بودن موادی که قابلیت مسموم کردن را دارند

اخبار حوادث حاکی از آن است که نرخ مسمومیت عمدی نوجوانان به دلیل مصرف الکل، داروهای مسکن و ضد افسردگی رو به افزایش است. نرخ مسمومیت در ۲۰ سال گذشته به میزان ۵۰٪ افزایش یافته است. این در حالی است که آمار دختران ۱۵ و ۱۶ ساله‌ای که با مصرف الکل مسموم شده‌اند، دو برابر شده است. به طور کلی، دخترها بیشتر از پسرها دست به چنین اعمالی می‌زنند. این آمار نشان می‌دهد که جوانان و نوجوانان تا چه اندازه درگیر مشکلات روانی هستند. اما چه عواملی باعث بروز این مشکلات شده‌اند؟
به گفته محققان، فشارهای اجتماعی از جمله از هم پاشیدن خانواده، استرس‌های مربوط به مدرسه، قرار داشتن در معرض آزار و اذیت و فرهنگ نامناسب اجتماعی در این امر دخیل هستند. به گفته محققان، در دسترس بودن موادی که قابلیت مسموم کردن را دارند، یک عامل دیگر است. بر اساس آمار، افزایش مسمومیت ناشی از مصرف الکل در سال‌های اخیر تا حد زیادی به علت سهولت دسترسی به الکل بوده است.
با این حال، کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند، ۲ تا ۳ برابر بیشتر دست به این اعمال می‌زنند. این امر نشان می‌هد که فشارهای ناشی از مشکلات مالی و شرایط بد زندگی نیز در این مسئله دخیل هستند. آنچه بدیهی است، این است که این افراد به حمایت بیمه‌های خدمات درمانی، موسسات ارائه‌دهنده خدمات آموزشی و مراقبت‌های اجتماعی نیاز دارند. لازم به ذکر است که این مشکلات به هیچ‌وجه یک شبه حل نخواهند شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *