افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه در مورد مزایای اندوسونوگرافی نمیدانید

maxresdefault.jpg85

یکی از راه های تشخیص بهتر بیماری های دستگاه گوارشی اندوسونوگرافی می باشد در این جاآنچه در مورد مزایای اندوسونوگرافی نمیدانید را با توضیحات پزشک متخصص در اختیار شما می گذاریم .

دکتر حمید اسدزاده در اولین کنگره و کارگاه بین‌المللی اندوسونوگرافی کشور که در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه اولین کنگره سایکوآنکولوژی و اندوسونوگرافی به مناسبت هفته سرطان برگزار می‌شود، عنوان کرد: این کنگره از ۱۵ تا ۱۷ مهر ماه در بیمارستان رضوی با حضور ۲۰۰ نفر از سراسر جهان، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزشی به صورت آکادمیک برای کار با دستگاه‌های اندوگرافی برگزار نشده است، اظهار کرد: اندوسونوگرافی در ۱۰ سال گذشته در جهان مطرح شده استو در این کنگره آموزش به صورت عملی برای پزشکان توسط اساتید برجسته جهانی برگزار می‌شود.

دبیرعلمی اولین کنگره و کارگاه بین‌المللی اندوسونوگرافی به هزینه‌های بالای این دستگاه اشاره و تصریح کرد: قیمت این دستگاه دو میلیارد تومان است و اندوسونوگرافی می‌تواند به راحتی به ارگان‌های داخل بدن دسترسی پیدا کند.

اسدزاده خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای این روش این است که تشخیص بیماری‌ها را سریع‌تر، نیاز به جراحی را کمتر و عوارض بعضی از بیماری‌ها را تا حدودی کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۹ نفر از اساتید بین‌المللی که در روش اندوسونوگرافی صاحب سبک هستند در این کنگره شرکت می‌کنند، گفت: سه نفر از آمریکا، پنج پزشک اروپایی و یک نفر از لبنان اساتید این کنگره را تشکیل می‌دهند، هشت نفر از آنان نیز در زمینه گوارشی و یک نفر در زمینه آسیب‌شناسی فعالیت دارند.

دبیرعلمی اولین کنگره و کارگاه بین‌المللی اندوسونوگرافی با اشاره به سه قسمت این کنگره، عنوان کرد: برنامه این کنگره مرور مباحث تئوری و تشخیص برای بیمارانی که نمونه‌برداری آنان مشکوک بوده است.

اسدزاده با بیان اینکه ۲۰ مرکز خصوصی در کشور به دستگاه اندوسونوگرافی مجهز هستند، تصریح کرد: در تهران چندین مرکز برای این امر وجود دارد اما در دیگر استان‌ها به سختی می‌توان مرکز اندوسونوگرافی را پیدا کرد این روش تحت پوشش بیمه قرار دارد که بیمه هزینه ناچیزی را به آن اختصاص داده است.

وی به هزینه‌های اندوسونوگرافی اشاره و اظهار کرد: اندوسونوگرافی فوقانی ۷۰۰ هزار تومان و اندوسونوگرافی تحتانی ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد متاسفانه در بیمارستان‌های دولتی این روش انجام نمی‌شود.

دبیر علمی اولین کنگره و کارگاه بین‌المللی اندوسونوگرافی با بیان اینکه اندوسونوگرافی پیشرفت هر مرحله از سرطان را مشخص می‌کند، اظهار کرد: با تعیین دقیق هر مرحله از سرطان درمان‌های بعدی به آسانی پیش‌بینی شده و از جراحی‌های غیر ضروری جلوگیری می‌شود همچنین در بعضی از موارد با تشخیص هر مرحله از سرطان ممکن است تا زمانی از درمان دارویی استفاده نشود.

اسدزاده ادامه داد: این روش درمان به خصوص در تشخیص و درمان سرطان انتهای روده بزرگ و مری نقش بسزایی دارد، کار با این دستگاه نیازمند آموزش است سرطان دستگاه گوارش از جمله سرطان‌هایی است که قابلیت پیشگیری دارد و با انجام این روش به تشخیص سریع آن کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام روش‌های درمانی تا حدودی با هم شباهت دارند، تصریح کرد: تکنولوژی‌های جدید برای موارد ساده استفاده نمی‌شود و روش اندوسونوگرافی روش کم هزینه‌ای است که خطر کمی نیز دارد.

امیرحسین غفارزادگان، دبیر اجرایی این کنگره نیز در این نشست، عنوان کرد: سرطان‌های معده و پستان شایع‌ترین سرطان‌ها هستند و تشخیص تومورهای پانکراس و مجاری صفراوی با استفاده از روش مولکولی بیشترین استفاده را در اندوسکوپی دارد.

 

پزشکین : آنچه در مورد مزایای اندوسونوگرافی نمیدانید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *