افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه در مورد عفونت های قارچی نمیدانید ۱

1431040693-103072-1

دانستنی های پزشکی در باره عفونت قارچی و آشنایی شما با آنچه در مورد عفونت های قارچی نمیدانید و نوع داروهایی که برای این عفونت باید مصرف شود .

از بین خارش، سوزش و ترشح، عفونت قارچی بدترین دردی است که زنان در واژن تجربه می‌کنند. اما آیا می‌دانستید که این عارضه به خودی خود رخ نمی‌دهد؟ به گرازش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، بیش از ۲۰ گونه قارچ مختلف در داخل و سطح بدن قرار دارند که می‌توانند به عفونت قارچی منجر شوند. عفونت‌های قارچی صرفا در نواحی زیر شکم رخ نمی‌دهند. آیا به دنبال آن هستید که از خود محافظت کنید؟ ۷ واقعیت مهم درباره عفونت‌های قارچی می‌پردازیم:
۱.عفونت‌های قارچی شایع‌ترین عفونت واژن نیستند
این افتخار از آنِ واژینوز باکتریایی (BV) است که در اثر رشد بیش از حد باکتری‌ها در واژن رخ می‌دهد. واژینوز باکتریایی شباهت زیادی به یک عفونت قارچی دارد. وقتی سطح pH واژن از محدوده نرمال خارج می‌شود، فرد در معرض ابتلا به این عارضه قرار می‌گیرد. متاسفانه، هیچ داروی بدون نسخه‌ای برای درمان این بیماری وجود ندارد. از آنجایی که واژینوز یک بیماری باکتریایی است و به قارچ مربوط نمی‌شود، استفاده از داروهای ضد قارچ برای درمان این بیماری تنها باعث تشدید علائم خواهد شد. آنتونیو پیزارو، متخصص زنان در بیمارستان لوئیزیانا در این باره می‌گوید: «اگر به  طور خودسرانه و با تصور اینکه عفونت قارچی دارید، درمان خود را آغاز کرده و بهبود نیافته‌اید، سریعا به یک متخصص زنان مراجعه کنید.»
۲.ممکن است بدن شما به داروهای بدون نسخه مقاوم شود
به گزارش وزارت بهداشت و درمان ایالات متحده، دو سوم زنانی که از داروهای ضد قارچ استفاده می‌کنند، اصلا عفونت قارچی ندارند. این امر باعث می‌شود که بدن به مرور زمان به داروهای ضد قارچ مقاوم شود و در صورت ابتلا به عفونت‌های قارچی در آینده به داروهای تجویزی واکنش نشان ندهد. دکتر پیزارو می‌گوید: «اگر به صورت خودسرانه درمان خود را آغاز کرده و در طی چند روز به نتیجه دلخواه خود دست نیافته‌اید یا آنکه علائم بیماری پس از یک ماه بازگشته‌اند، باید بدانید یا به دارو مقاوم شده‌اید و یا اصلا عفونت قارچی ندارید». در هر صورت بهتر است به یک متخصص زنان مراجعه کنید تا به طور صحیح تحت درمان قرار بگیرید.
۳.عفونت‌های قارچی در دهان نیز شیوع پیدا می‌کنند
عفونت‌های قارچی دهان برفک نامیده می‌شوند؛ این بیماری همانطور که از نامش پیداست، بسیار زننده است. برفک یک عفونت قارچی شایع در دهان است که به شکل ضایعات سفید رنگی در روی مخاط دهان، زبان، گونه‌ها و لثه بروز پیدا می‌کند. به علاوه، گسترش ضایعات برفک در مری باعث می‌شود که عمل بلع برای بیمار دشوار شود. به گفته دکتر پیزارو، برفک دهان به راحتی و با مصرف داروهای تجویزی درمان می‌شود.

 

پزشکین : آنچه در مورد عفونت های قارچی نمیدانید ۱

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *