افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه در مورد به تاخیر افتادن قاعدگی نمیدانید

download (8)

شما هم جز کاربرانی هستید که دوران پریودی منظمی ندارید و دوران عادت ماهانه شما تاریخ مشخصی ندارد ؟ در این مطلب آنچه در مورد به تاخیر افتادن قاعدگی نمیدانید بیان می کنیم.


۱.ممکن است چرخه‌ی قاعدگی شما از ماهی تا ماه دیگر تغییر کند
این بدان معناست که ماه گذشته چرخه‌ی قاعدگیتان ۲۴ روز طول کشید و این ماه ممکن است حدود ۳۲ روز باشد. وقتی نمی‌توانید زمان قاعدگی خود را حدس بزنید٬ به این خاطر است که بدنتان هنوز چرخه‌ی آن را به پایان نرسانده است.
۲.استرس باعث می‌شود که دیرتر از زمان معمول٬ تخمک‌سازی کنید
بدن شما با هدف بارداری٬ تخم را از تخمدان آزاد می‌کند و اگر نسبت به چیز خاصی در یک بازه‌ی زمانی خاص افسرده بوده یا استرس داشته باشید٬ بدن شما صبر می‌کند تا زمانی که مطمئن شود به لحاظ احساسی در وضعیت خوبی هستید. این بدان معناست که تخمک‌گذاری ممکن است بیش از یک هفته یا طولانی‌تر از زمان معمولش طول بکشد.
۳.اگر مریض شده یا آسیب دیده باشید
اگر بدن شما در وضعیت خوبی نباشد٬ آنگاه توانایی بارداری نخواهید داشت. بدن شما زمانی تخمک‌گذاری می‌کند که بداند شما در تندرستی خوبی به سر می‌برید. مسئله‌ی عدم سلامت باعث به تعویق افتادن یا توقف قاعدگیتان می‌شود.
۴.اگر به اندازه کافی غذا نخورده یا ورزش‌های سختی انجام می‌دهید
این مسئله هم بر روی سلامت و تندرستی شما تأثیر می‌گذارد. اگر بدن شما به سختی فعالیت داشته باشد تا بتواند شما را در وضعیت خوب جسمی حفظ کند٬ قاعدگی شما به تعویق افتاده٬ نظمش به هم خورده یا تا زمانی که بدن بتواند دوباره به وضعیت عادی و مناسبی بازگردد٬ متوقف می‌شود.
۵.اگر از داروی جدیدی استفاده کنید
استفاده از نسخه‌های جدید یا تغییر داروها هم می‌تواند بر چرخه‌ی قاعدگیتان تأثیر بگذارد٬ بنابراین اگر دچار قاعدگی نشدید حتما با پزشکتان صحبت کنید.

 

پزشکین : آنچه در مورد به تاخیر افتادن قاعدگی نمیدانید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *