افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره عوارض یوگا نمیدانید

آنچه درباره عوارض یوگا نمیدانید

  • ما قصد داشتیم مزایای یوگا را از لحاظ درد اسکلتی-عضلانی همراه با عوارض و خطراتش به طور عینی ارزیابی و مشخص کنیم. بر این اساس، پس از بررسی نتایج مشخص شد میزان آسیب وارده بر کسانی که تمرینات یوگا انجام می‌دهند تقریباً ۱۰ برابر بیشتر از آن است که پیشتر گزارش شده بود.

 

مطالعه مشترکی که از سوی دانشمندان دانشگاه سیدنی در استرالیا و کالج مرسی در نیویورک صورت گرفته نشان می‌دهد ۱۰ درصد از افرادی که به تمرینات یوگا پرداخته‌اند، دچار دردهای عضلانی-اسکلتی شده‌اند و در همین حال، ۲۱ درصد از آنها در معرض آسیب‌های بیشتر و در نتیجه، دردهای بیشتری هم قرار گرفته‌اند.
پروفسور «ایوانجلوس پاپاس»، یکی از نویسندگان این پژوهش به خبرگزاری شینهوا گفت: «این اولین بار است که خطرات انجام تمرینات یوگا مشخص شده است».
او اضافه کرد: «ما قصد داشتیم مزایای یوگا را از لحاظ درد اسکلتی-عضلانی همراه با عوارض و خطراتش به طور عینی ارزیابی و مشخص کنیم. بر این اساس، پس از بررسی نتایج مشخص شد میزان آسیب وارده بر کسانی که تمرینات یوگا انجام می‌دهند تقریباً ۱۰ برابر بیشتر از آن است که پیشتر گزارش شده بود».
او تاکید کرد کسانی که به چنین فعالیتی روی می‌آورند لازم است تعاملی نیز با متخصصان پزشکی داشته باشند. در واقع برای پرهیز از خطرات آن، در نظر گرفتن توامان مثلثی از تمرین‌کننده یوگا، مربی یوگا و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی اهمیت برجسته‌ای دارد.
چنان که محققان گفته‌اند، بیشترین آسیب‌های ناشی از این تمرینات مربوط به اندام فوقانی (دست‌ها، آرنج‌ها، مچ دست، و شانه‌ها) بوده است؛ هرچند که احتمال اثرگذاری وزن بر اندام در بروز چنین عوارضی نیز بعید نیست

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *