افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره عوارض برداشتن کیسه صفرا نمیدانید

  • عمل کردن کیسه صفرا و عوارض آن را در ادامه می‌خوانید: من تقریبا ۴ سال پیش بلافاصله بعد از زایمان به علت سنگ کیسه صفرا با تجویز پزشکم، مجبور شدم کیسه صفرای خود را بردارم.

 

برداشتن کیسه صفرا با جراحی باعث آزاد شدن مقدار زیادی صفرا در خون شده یا در سنین بالاتر به دلیل کاهش تولید صفرا و عدم وجود منبع آن یعنی کیسه صفرا، بیماری‌های سوداوی بیشتری گریبان‌گیر افراد می‌شود.

سؤال یکی از مخاطبان درباره عمل کردن کیسه صفرا و عوارض آن را در ادامه می‌خوانید: من تقریبا ۴ سال پیش بلافاصله بعد از زایمان به علت سنگ کیسه صفرا با تجویز پزشکم، مجبور شدم کیسه صفرای خود را بردارم؛ بعد از آن به مرور عصبی شدم و الان نمی‌دانم چه چیزهایی برایم مناسب و چه چیزی برایم ضرر دارد؛ یک رژیم غذایی برای کسانی که مثل من کیسه صفرای خود را عمل کرده‌اند، ارائه دهید.

پاسخ: برخلاف بلغم و دم که در سراسر بدن منتشر هستند، صفرا در کیسه صفرا متجمع می‌شود و به وقت نیاز از آن خارج می‌شود؛ برداشتن کیسه صفرا با جراحی باعث آزاد شدن مقدار زیادی صفرا در خون شده یا در سنین بالاتر به دلیل کاهش تولید صفرا و عدم وجود منبع آن یعنی کیسه صفرا، بیماری‌های سوداوی بیشتری گریبان‌گیر افراد می‌شود لذا بیمارانی که تحت جراحی کوله سیستکتومی قرار گرفته‌اند باید موارد زیر را همیشه رعایت کنند:

مصرف روزانه یکی از شربت‌های سرکنگبین، آبلیمو، زرشک و انار

حجامت عام سالی دو تا سه مرتبه

آب سیب طبیعی روزی یک لیوان

عدم یا کاهش مصرف غذاهای صفرازا و گرم و خشک.

عصبی شدن و لاغری بیمار به دلیل همین تزریق بی‌رویه صفرا در خون است.

برای رفع بیماری‌های حاد صفراوی مانند زردی چهره، لاغری مفرط و عصبی بودن، ویزیت حضوری توسط طبیب طب سنتی ضروری است.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *