افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره شاک ویو و درمان با امواج شوکی نمیدانید

  • درمان با امواج شوکی یک جایگزین جالب، هزینه بردار و غیر تهاجمی برای جراحی است . تقریباًدر همه بیماران با پاتولوژی اسکلتی عضلانی، یک بهبودی قابل ملاحظه یاا حذف کامل علائم را بدنبال تنها یک جلسه درمان، نشان می دهد

 

تکنولوژی در اکثر مواقع مکمل بسیار کار آمدی برای علم پزشکی بوده و سبب درمان بسیاری از بیماری ها شده است. اختراع شاک ویو هم یکی از هدایای بسیار مفید تکنولوژی به سلامت انسان است. این دستگاه به راحتی می تواند سبب درمان بسیاری از آسیب ها مانند شکستگی ها و … شود.

درمان با امواج شوکی یک جایگزین جالب، هزینه بردار و غیر تهاجمی برای جراحی است

بسته به نوع درمان ، تنظیم انرژی میتواند بصورت پله ای صورت گیرد تا برای درمان جوش نخوردن استخوان ، التهاب در محل اتصال تاندون به استخوان از قبیل آرنج تنیس بازان ویا خارپاشنه، کلسیفیکاسیون شانه و سایر اندیکاسیونها استفاده شود.

سر دستگاه، برای درمانهای ارتوپدی طراحی شده وعمق نفوذ امواج شوکی برای درمان استخوان وتاندون ،مناسب است .طول درمان بین ۴ تا ۶۰ دقیقه، بسته به نوع بیماری متفاوت است .علاوه براین ترکیب بازوی متحرک قابل برداشت و نیز C-arm، امکان جایگری دقیق را تضیمن می کند

جدول ویژگیهای دستگاه

پتانسیل دستگاه
درمان با امواج شوکی یک جایگزین جالب، هزینه بردار و غیر تهاجمی برای جراحی است . تقریباًدر همه بیماران با پاتولوژی اسکلتی عضلانی، یک بهبودی قابل ملاحظه یا حذف کامل علائم را بدنبال تنها یک جلسه درمان، نشان می دهد. علاوه براین درمان با همراه با موارد اندکی از بروز عوارض جانبی می باشد.، امواج شوکی الکتروهیدرولیک (EHS) ایجاد می نماید. اثر خاص این امواج ناشی از قسمت با فرکانس بالای طیف امواج شوکی و سهم بزرگی از انرژی مثبت صوتی می باشد. این عامل دلیل موفق بودن درمان با امواج شوکی است. از امواج شیوکی EHS با حداکثر عمق نفوذ ، محدوده دینامیک انرژی وسیع و حجم موضعی بزرگ، برای درمان استفاده می کند و بعنوان یک استاندارد طلایی مطرح شده است . امواج شوکی EHS ، متابولیسم سلولی را تغییر داده و ایجاد تحریک مکانیکی نموده و در نتیجه موجب تشکیل کال و تولید عروق جدید می گردد. بدنبال آن تبدیل کال به بافت استخوانی، منجر به استحکام مفصل کاذب و استخوانهای دیر جوش خورده می شود. در تاندینوپاتی های دارای رسوب کلسیم یا فاقد آن رسوب های کلسیم را برداشت نموده و بافت های تخریب شده ترمیم می شود.

مزایای استفاده از امواج شوکی :
با توجه به متمرکز شدن امواج برروی ناحیه تحت درمان، امواج شوکی تنها اثرات اندکی برروی بافتهای پیرامون ناحیه دارند.
بیمار بعلت عدم استفاده از داروهای مختلف هیچ عوارض جانبی دارویی نخواهد داشت. (بجز اثرات مختصر داروی بیحسی موضعی)
پرهیز از جراحی با همه عوارض جانبی و هزینه های آن
عدم داشتن عوارض جانبی و امکان تکرار در صورت لزوم
از آنجاییکه بصورت سرپایی انجام می شود، اتلاف زمانی برای بازگشت به کار یا ورزش نخواهیم داشت.
هزینه درمانی پایین

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *