افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره بیماری استخوان مرمری نمیدانید

82272325-71101647

  • بیماری استئوپتروزیس مادرزادی به شکل اوتوزوم مغلوب در نوزادان به هنگام تولد  رخ می دهد، عنوان کرد: به طور معمول این گروه از افراد با مشکلات عدیده ای مانند اختلال در بینایی و شنوایی، کم خونی و کاهش سیستم ایمنی بدن دست و پنجه نرم می کنند.

 

حمید پدرام متخصص ارتوپد بیان کرد: بیماری استخوان سنگ مرمری(استئوپتروز) یکی از بیماری های نادر است که زمینه ژنتیکی دارد.
وی در خصوص نحوه به ارث رسیدن بیماری استخوان مرمری اظهار داشت: این عارضه یا به صورت اوتوزوم غالب در بزرگسالان در بروز پیدا می کند که فرم خفیف آن محسوب می شود.
این متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه بیماری استئوپتروزیس مادرزادی به شکل اوتوزوم مغلوب در نوزادان به هنگام تولد  رخ می دهد، عنوان کرد: به طور معمول این گروه از افراد با مشکلات عدیده ای مانند اختلال در بینایی و شنوایی، کم خونی و کاهش سیستم ایمنی بدن دست و پنجه نرم می کنند.
پدرام افزود: نوع دیگری از بیماری استخوان سنگ مرمری که فرم متوسط این عارضه به شمار می آید “استئوپتروزیس تاردا” نامیده می شود.
وی با بیان اینکه در بیماری استئو پتروزیس عملکرد استئو کلاست دچار اختلال می شود، تصریح کرد: در این عارضه تعادل سوخت و ساز استخوان به هم می خورد و استخوان مانند شیشه سفت و محکم می شود و حالت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.
این متخصص ارتوپدی تاکید کرد: در بیماری استخوان سنگ مرمری در برخی موارد رسوب کلسیم و رشد استخوان به حدی زیاد است که وجب  انسداد مجرایی که سیستم اعصاب بدن از آن ها عبور می کند، می شود.
پدرام یادآور شد: شیوع بیماری استئوپتروزیس به طور تقریبی  یک نفر به ازای هر ۲۰۰ هزار نفر است بنابرین عارضه ای نادر محسوب می شود.
وی بیان کرد: در برخی موارد نوزاد ستم ایمنی این گروه از افراد می شود مبتلایان به این عارضه خیلی زود جان خود را از دست می دهند.

پدرام با اشاره به اینکه تنگ شدن کانال عصبی سیستم مغز استخوان در بیماری استئوپتروزیس گاهی سبب ناشنوایی افراد می شود، توصیه کرد: بهترین درمان این بیماری داروی “گاما اینترفرون” است که منجر به افزایش سیستم ایمنی بدن می شود.همچنین در مواردی که افراد مبتلا به این عارضه با شکستگی مواجه می شوند استفاده از داروی استئومیلیت برای بهبودی آن ها مفید است.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *