افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره خود بیمار انگاری نمیدانید

20140827122045cb-body-dysmorphic-disorder-300x236

  • اگر به شدت درباره چیزهای مختلف دچار نگرانی می‌شوید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت‌ شما را چک کند. اما وقتی مطب دکتر را ترک می‌کنید باید از این مسئله مطمئن باشید که مشکلی ندارید و این به معنای ایجاد یک رابطه با پزشکی است که می‌توانید با او حرف زده و به او اعتماد کنید.

 

اگر در رختخواب‌تان دراز کشیده و نگران قبض‌های پرداختی و کارهایتان هستید و شاید درد و لرزشی را در دست‌تان حس می‌کنید، طوری که انگار دچار بیماری پارکینسون شده‌اید، باید گفت که تنها نیستید. بسیاری از افراد، به‌خصوص زنان نسبت به وضعیت سلامتی خود استرس دارند. هر کسی که دو روز با آنفولانزا سپری می‌کند می‌داند که این بیماری می‌تواند کیفیت زندگی را کاهش دهد. اما در برخی از ما، تشویش‌های سلامتی ممکن است از کنترل خارج شده و بدن را در وضعیت بدی قرار دهد.
زمانی که عصبی یا دچار تشویش هستید، این مسئله اغلب منجر به بروز واکنش جدال یا گریز شده، به دنبال آن آدرنالین ترشح می‌شود و وضعیتی را ایجاد می‌کند که با خود فکر می‌کنید در حال مردن هستید. شاید در چنین شرایطی به سختی بتوان خود را کنترل یا این دور باطل را متوقف کرد. بهتر است دفعه بعد که دچار این وضعیت شدید، این کارها را انجام دهید:
۱.شواهد موجود را بررسی کنید
یک قدم بروید عقب و در نقش یک کارآگاه اوضاع را بررسی کنید. از خودتان بپرسید: شواهد و دلایلی که این فکر من را تشدید می‌کند چیست؟ احتمالا توضیحات مفید و سودمندی درباره آن پیدا خواهید کرد. فقط فراموش نکنید که از روی احساسات تصمیم نگیرید و حتما عاقلانه به قضیه نگاه کنید.
۲.جستجو در گوگل را فراموش کنید
یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که در اینترنت، علائم وضعیت خود را جستجو کنید. حتی اگر حدود ۳۰ وب‌سایت را پیدا کنید که نشان دهد هیچ جایی برای نگرانی شما وجود ندارد و یک وب‌سایت نشان دهد که دچار یک وضعیت حاد شده‌اید کافی‌ست که در مغزتان حک شود و تأثیر منفی‌اش را بگذارد.
۳.به پزشک مراجعه کنید
اگر به شدت درباره چیزهای مختلف دچار نگرانی می‌شوید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت‌ شما را چک کند. اما وقتی مطب دکتر را ترک می‌کنید باید از این مسئله مطمئن باشید که مشکلی ندارید و این به معنای ایجاد یک رابطه با پزشکی است که می‌توانید با او حرف زده و به او اعتماد کنید.
۴.وضعیت‌تان را با سایر وضعیت‌ها مقایسه کنید
ما هر روز در اموری ریسک می‌کنیم – اما اکثر ما با این فکر سوار ماشین نمی‌شویم که ممکن است تصادف کنیم. شما نمی‌توانید همیشه از این مطمئن باشید که در وضعیت سلامت کاملی به سر می‌برید، بنابراین باید یاد بگیرید با احتمالات و ناپایداری‌ها زندگی کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *