افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنفولانزا را با سرماخوردگی اشتباه نگیرید

images (2)

به دلیل شبیه بودن علائم سرماخوردگی به آنفولانزا خیلی ها این دو بیماری را با هم اشتباه می گیرند در این مطلب شما را آشنا می کنیم با تفاوت بین آنفولانزا و سرماخوردگی .

یک کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر گفت: سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق ترشحات تنفسی با سرفه و عطسه انتقال پیدا می‌کنند و با وجود داشتن تفاوت‌های زیاد، روش‌های درمانی مشترکی دارند.

علی جلیلیان در مورد علائم و تفاوت‌های بین بیماری سرماخوردگی با آنفلوانزا اظهار کرد: سرماخوردگی به صورت تدریجی پدیدار می‌شود و شایع‌ترین علامت آن آبریزش بینی، عطسه و گرفتگی بینی است، اما آنفلوانزا به صورت ناگهانی بروز می‌کند و بارزترین نشانه‌های آن تب بالای ۳۸ درجه، سردرد، درد عضلانی، عرق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه است که مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا سرفه‌ از بین برود.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان ایلام با اشاره به اینکه مخزن ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا انسان است، ادامه داد: سرماخوردگی علائمی مثل تب و کوفتگی ندارد، اما این دو نشانه در آنفلوانزا بعلاوه خلط به صورت بارز وجود دارد. البته دوران نهفتگی بیماری در آنفلونزا نسبت به سرماخوردگی بسیار کوتاه است، اما در افراد سالمند و کسانی‌که دچار بیماری زمینه‌ای هستند عوارض بیماری آنفلوانزا شدیدتر است و گاه مرگ و میر در پی دارد.

وی با بیان اینکه هر دو بیماری از طریق ترشحات تنفسی (سرفه و عطسه) منتقل خواهد شد، خاطر نشان کرد: در صورت تماس فرد با اشیاء آلوده به ویروس و تماس دست آلوده با دهان، بینی و چشم‌ها بیماری منتشر می‌شود که رعایت بهداشت فردی و عمومی، اجتناب از حضور در تجمعات در فصل بیماری از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

جلیلیان گفت: در هر دو بیماری باید استراحت کامل وجود داشته باشد و از نوشیدنی‌های گرم و غذاهای سوپی بیشتر استفاده شود، اما در این بیماری‌های ویروسی نیاز است از تماس مستقیم با افراد بیمار، دست‌زدن به بینی، چشم‌ها و دهان قبل از شستشوی دست‌ها، نشستن و ایستادن نزدیک افراد بیمار اجتناب و سعی شود افراد بیمار با کودکان ارتباط نداشته باشند و از ماسک در طول بیماری استفاده شود.

 

پزشکین : آنفولانزا را با سرماخوردگی اشتباه نگیرید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *