جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



آموزش تمرین حرکت زیر بغل قایقی سیم کش در بدنسازی

 

  • زیر بغل قایقی در انجام این حرکت کمر را کاملاً صاف نگهدارید و در حین انجام حرکت از قوز کردن خودداری کنید چون می تواند باعث آسیب ناحیه کمری شود . اگر می خواهید به جلو خم شوید کمر را از ناحیه لگن رو به جلو چرخش دهید.

در بخش ورزش و سلامت امروز درباره نحوه انجام حرکت زیر بغل قایقی سیم کش مباحثی را بیان میکنیم این حرکات از جمله حرکات مهمی است که اگر درست و اصولی انجام نشود باعث آسیبهای کمری میشود ایت حرکت را باهم یاد میگیریم

نحوه انجام حرکت :

دسته ها را بگیرید ودست ها را در جلو صاف نگه دارید. دسته ها را به طرف بالا و به سمت سینه خود بکشید ، ستون فقرات را راست نگهدارید . دسته ها را به وضعیت شروع برگردانید.

عضله های درگیر :

اصلی : ذوذنقه ای ( بخش میانی و تحتانی ) و پشتی بزرگ : کمکی : متوازی الاضلاع و دلتوئید خلفی .
نگاه آناتومیکی :

فاصله دست ها : هرچه فاصله دست ها بیشتر باشد، هدف روی قسمت بیرونی عضله ذوزنقه می باشد در حالی که اگر فاصله دست ها از هم کم باشد ، فشار به قسمت داخلی ذوزنقه متمرکز می شود.

گرفتن: دست از بالای میله قسمت پایینی و میانی ذوزنقه را تحت تاثیر قرار می دهد در حالی که حالت خنثی انگشت شست به سمت بالا قسمت پایینی و میانی را تحت تاثیر قرار می دهد. گرفتن دست را از زیر میله ( کف دست رو به بالا ) تمرکز را به سمت عضله پشتی بزرگ معطوف می کند.

مسیر حرکت : برای تمرکز روی عضله ذوزنقه ای ، دستگیره ها یا میله را به طرف بالا و به سمت سینه بکشید .

موقعیت بدن : پشت خود را مستقیم و به صورت راست نگه دارید.

دامنه حرکت : تا جایی که امکان دارد آرنج هایتان را به سمن پشت و بالا بکشید و لبه های شانه را تا حد امکان به هم نزدیک کنید تا انقباض عضله به حداکثر برسد .

 

نکات آسیب شناسی

زیر بغل قایقی
در انجام این حرکت کمر را کاملاً صاف نگهدارید و در حین انجام حرکت از قوز کردن خودداری کنید چون می تواند باعث آسیب ناحیه کمری شود .
اگر می خواهید به جلو خم شوید کمر را از ناحیه لگن رو به جلو چرخش دهید.

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید