افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آلزایمر در افراد گیاهخوار بیش از دیگران است

آلزایمر در افراد گیاهخوار بیش از دیگران است

206453_567

 

محققان بیان کرده اند که آلزایمر در افراد گیاهخوار بیش از دیگران است در این مطلب علت این ادعا را بیان می کنیم و این که چه ویتامینی در گیاهان وجود ندارد که عامل بروز آلزایمر است .

حسن اکبری متخصص آسیب‌شناسی، محقق طب سلامی ایرانی و عضو هیئت علمی دانشگاه  شهید بهشتی گفت: افراد باید از غذاهای گیاهی و حیوانی به میزان متعادل و متناسب مصرف نمایند تا بدن آنها دچار کمبود هیچ ماده‌ مغذی نشود.

وی ادامه داد: دیواره تمام سلول‌های بدن از گلبول‌های قرمز تا سلول‌های مغزی و عصبی سرشار از کلسترول حیوانی است و غذاهای گیاهی نمی‌توانند به مقدار کافی این کلسترول را در بدن افراد تولید کنند در نتیجه سلول‌ها ترمیم نمی‌شوند و به تدریج شکننده می‌شوند.

اکبری اظهار داشت: ویتامین B12ک ریزمغذی است که در هیچ غذای گیاهی یافت نمی‌شود و ماهی، گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات منبع سرشار این ویتامین محسوب می‌شوند به علاوه کمبود این ویتامین منجر به ضعف، خستگی، اختلالات روانی و آلزایمر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

وی افزود: اسیدآمینه‌ها، آرژنین، کراتین و کارنوزین هم در منابع حیوانی وجود دارند همچنین ویتامین Dکه کمبود آن منجر به سرطان، پوکی استخوان، ام اس و افسردگی می‌شود فقط در مواد گوشتی یافت می‌شود.

اکبری خاطرنشان کرد: مصرف غذاهایی گیاهی به تنهایی منجر به کمبود ویتامین‌هایی نظیرو E و Aمی‌شود که به ترتیب باعث خونریزی، پیری زودرس، سرطان و نابینایی در افراد می‌شود.

 

پزشکین : آلزایمر در افراد گیاهخوار بیش از دیگران است

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *