افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با ۸ گیاه معجزه گر در سلامتی

آشنایی با ۸ گیاه معجزه گر در سلامتی

images

 

 

می خواهید بهترین گیاهان موثر در سلامتی را بشناسید محققان تحقیقاتی روی گیاهان داروئی انجام داده اند و بیان کرده اند این گیاهان را همیشه در دسترس داشته باشید همراه ما باشید با آشنایی با ۸ گیاه معجزه گر در سلامتی .

همه افرادی که به دنبال خرید گیاهان خانگی هستند، قبل از انجام خرید اولین اولویت خود را بر روی ظاهر و الزامات نگهداری آن قرار می‌دهند. اگرچه تمامی این موارد را نیز باید در ذهن داشته باشید اما جنبه‌های مهم دیگری نیز وجود دارد که در هنگام جستجوی یک گیاه خانگی ایده آل باید آن را به خاطر داشته باشید. این موضوع مهم مزایای گیاهان برای سلامتی است. داشتن یک بدن سالم فراتر از رژیم غذایی و ورزش است. بدون شک محیط اطراف شما نیز بر روی سلامتیتان تاثیر خواهد گذاشت و یک گیاه خانگی مناسب می‌تواند تفاوت زیادی در خلق و خو، سطح استرس، کیفیت خواب و حتی نفس کشیدن شما ایجاد کند.انتخاب گیاهان زیبا بسیار عالی است اما انتخاب یک گیاه زیبا و جادویی که بتواند به سلامت شما کمک کند بهتر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم ۸ مورد از این گیاهان جادویی را معرفی کنیم.

۱.گیاه عنکبوتی:

 

گیاه عنکبوتی (Chlorophytum comosum) برای از بین بردن فرمالدئید موجود در هوا بسیار عالی است. فرمالدئید ماده‌ای است که معمولا از هر چیزی که در منزل دارید همچون کیسه‌های کاغذی، کیسه‌های مومی، دستمال کاغذی، حوله، سفره، قاب تخته سه لا و پارچه‌های مصنوعی وارد هوا می‌شود. گیاه عنکبوتی علاوه بر فرمالدئید قادر است کربن مونوکسید و سایر مواد سمی موجود در هوا را نیز بگیرد. اگر هوای داخل منزلتان خوب نیست و گیاهی نیز در منزل ندارید، گیاه عنکبوتی می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که نیاز دارید. نگهداری از این گیاه بسیار اسان است. شما می‌توانید آن را در یک مکان با نور کم نیز نگه دارید زیرا دوست ندارد به صورت مستقیم زیر نور آفتاب باشد. گیاه عنکبوتی در داخل هر نوع خاکی رشد می‌کند و باید به صورت مرتب آب دهی شود. اگر بتوانید خاک آن را به طور مرتب مرطوب نگه دارید، این گیاه برای مدت طولانی در منزلتان دوام خواهد اورد.

۲.آلوئه ورا:

 

شاید شما هم در مورد استفاده ار کرم‌ها و داروهای ساخته شده از آلوئه ورا چیزهایی شنیده‌اید. با وجود فقدان شواهد علمی در مورد خواص درمانی آلوئه ورا، هزاران سال است که از آن برای درمان و تسکین پوست حساس و تحریک شده استفاده می‌شود. ماده شفاف و ژل مانندی که در بخش داخلی برگ‌های آن یافت می‌شود را می‌توان به طور مستقیم بر روی پوست صورت قرار داد. بر اساس مطالعات انجام شده، افراد معمولا به طور مرتب از این گیاه برای درمان سوختگی ، آفتاب سوختگی ، سرمازدگی، پسوریازیس و زخم‌های سرد استفاده می‌کنند. اگر به مواد طبیعی حساسیت دارید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید. گیاه آلوئه وار باید آب زیادی داشته باشد. این گیاه نور زیاد را دوست دارد اما اگر در معرض نور بیش از حد قرار گیرد ممکن است برگ‌های آن قهوه‌ای رنگ شود. بنابراین بهتر است آن را زیر نور غیر مستقیم قرار دهید.

 

۳.اسطوخودوس:

 

اسطوخودوس یک گیاه گلدار است که بوی بسیار خوبی دارد. این گیاه برای درمان استرس بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد . عطر و بوی آن نیز اغلب برای تولید محصولاتی همچون نمک حمام،کرم‌های مراقبت از پوست، صابون و شمع استفاده می‌شود. شما می‌توانید این گیاه را در هر جایی که دوست داشتید قرار دهید، اما نگهداری آن در اتاق خواب به خصوص برای داشتن خوابی راحت توصیه می‌شود. بوی اسطوخودوس می‌تواند به تسکین بی قراری ، عصبانیت، اضطراب، افسردگی و بی‌خوابی کمک کند. گیاه اسطوخودوس خاک خوب زهکشی شده و نور زیاد را ترجیح می‌دهد. این گیاه به آبیاری عمیق نیاز دارد اما سعی کنید مکرر به آن آب ندهید.

۴.پاپیتال یا پیچک انگلیسی:

 

هیچ کس دوست ندارد در منزلش قارچ یا کپک وجود داشته باشد. اگر این گیاه را در منزل نگه دارید از شر اینگونه موارد خلاص خواهید شد. همانند گیاه آلوئه ورا، گیاه پیچک انگلیسی نیز یک گیاه عالی برای قرار دادن در اتاق خواب است. اگر آسم دارید یا در شب دچار تنگی نفس می‌شوید، این گیاه می‌تواند نفس کشیدن را برای شما اسان کند وخواب بهتری برایتان به همراه داشته باشد. به یاد داشته باشید که این گیاه سمی است بنابراین تا جایی که می‌توانید آن را دور از دسترس کودکان نگه دارید. این گیاه در زیر نور فلورسانس بیشتر رشد می‌کند اما نباید زیر نور مستقیم آفتاب باشد. بنابراین بهتر است آن را در یکی از اتاق‌های خود با نور مصنوعی نگه دارید.

۵.زبان ماری یا زبان مادر شوهر:

 

یکی دیگر از گیاهان با ارزش برای اتاق خواب، گیاه ماری است که انتخاب بسیار عالی برای بهبود هوای اتاق‌هاست. این گیاه بیشتر کارهای خود را در شب انجام می‌دهد. کربن دی اکسید را به اکسیژن تبدیل می‌کند و زمان خواب هوای با کیفیت در اختیار شما قرار خواهد داد. گیاه ماری می‌تواند سموم موجود در هوا همچون تری کلرواتیلن، فرمالدئید، تولوئن، بنزن و زایلن را حذف کند. برای بهینه سازی قدرت تصفیه هوای این گیاه، به تعداد بیشتری نیاز خواهید داشت. این گیاه به عنوان یکی از گیاهانی در نظر گرفته می‌شود که نگهداری از آن آسان است. نیازی نیست به طور مکرر به آن آب بدهید.

۶.رزماری:

 

رزماری گیاهی است که در طب سنتی برای قرن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه برای بهبود تمرکز و حافظه بسیار موثر است. مطالعات انجام شده نیز نشان می‌دهد که افرادی که در معرض بوی این گیاه قرار گرفته بودند حافظه بهتری داشتند.اجزای تقویت کننده حافظه در رزماری به نظر می‌رسد توسط ترکیبی به نام ۱و ۸ سینئول ایجاد می‌شود. شما می‌توانید با پخش کردن روغن رزماری از مزایای آن بهره مند شوید اما بهتر است گیاه رزماری را نیز در کنار خود داشته باشید. هر جایی که دسترسی خوبی به نور معمولی داشته باشد برای نگهداری این گیاه عالی است. این گیاه در فصل رشد باید به صورت مرتب آب دهی شود اما در فصل زمستان به آب کمتری نیاز خواهد داشت.

 

۷.برگ قاشقی

گیاه برگ قاشقی واقعا می‌تواند دکور خانه شما را با گل‌های زیبایش تغییر دهد. این گیاه زیبا و قدرتمند استاد جذب آلاینده‌های هواست. این گیاه می‌تواند موادی همچون آمونیاک، بنزن، زایلن، فرمالدهید و تری کلرواتیلن در سراسر خانه را حذف کند. از آنجایی که این گیاه یک گیاه خانگی گلدار است گرده و بوی خوبی تولید می‌کند هر چند این موضوع برای افرادی که به گرده گل حساسیت دارند اصلا مفید نیست. شما می‌توانید این گیاه را در یک ظرف با خاک همه کاره بکارید و سعی کنید در طول سال آن را مرطوب نگه دارید.

۸.سرخس برگ شمشیری

اگر در جایی زندگی می‌کنید که نبود رطوبت یک مسئله دردساز است، این گیاه می‌تواند یک گیاه خانگی ایده آل برای منزلتان باشد. این گیاه یک مرطوب کننده طبیعی است و می‌تواند هوای خانه را از وجود موادی همچون فرمالدئید ، زایلن و سایر سموم ناخواسته پاک کند. این گیاه می‌تواند برای پوست خشک نیز مناسب باشد. رشد گیاه سرخس برگ شمشیری آسان است و نورغیر مستقیم خورشید را ترجیح می‌دهد اما باید خاک رطوبت آن را همیشه بررسی کنید. بهتر است این گیاه را در اتاقی قرار دهید که سطح رطوبت آن بین ۵۰ تا ۸۰ درصد است. هرگز قدرت یک گیاه خانگی برای سلامتی خود را نادیده نگیرید. بهتر است بر روی گیاهانی که می‌خواهید بخرید تحقیق کنید.

 

پزشکین : آشنایی با ۸ گیاه معجزه گر در سلامتی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *