افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با ویروس ذات الریه در کودکان

آشنایی با ویروس ذات الریه در کودکان

  • محققان دریافته‌اند که واکسن ذات ‌الریه می‌تواند خطر ابتلا به آن را در بچه‌ها بسیار کاهش دهد، اما سایر علل مربوط به آن باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

معمولا در تشخیص ذات‌ الریه بچه‌ها، التهاب‌های ویروسی نسبت به التهاب‌های باکتریایی بسیار شایع‌ترند، و این میان ویروس پیوسته‌یاخته تنفسی عامل مهم و عمده‌‌ی آن محسوب می‌شود. محققان دریافته‌اند که واکسن ذات ‌الریه می‌تواند خطر ابتلا به آن را در بچه‌ها بسیار کاهش دهد، اما سایر علل مربوط به آن باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
طی تحقیقی ۲۶۳۸ کودک که علائم ذات ‌الریه داشتند در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ مورد بررسی و آزمایش قرا گرفتند. در ۲۲۲۲ مورد به کمک اشعه‌ی ایکس، ذات ‌الریه در آنها شناسایی و مایعات و جریان خون بدن آنها در ارتباط با وجود پادزهرهای ویروسی و باکتریایی مورد آزمایش قرار گرفت. بچه‌هایی که اخیرا در بیمارستان بستری شده بودند و یا دچار سرکوب سیستم ایمنی بودند از این آزمایش کنار گذاشته شدند.
آمار نشان می‌دهد که عفونت‌های ویروسی رایج‌تر و شایع‌تر از عفونت‌های باکتریایی در بچه‌ها بوده است، یعنی چیزی حدود ۷۳ درصد در مقابل ۱۵ درصد. محققان می‌گویند طی سه دهه‌ی اخیر،  کشف واکسن آنفولانزای هموفیلی نوع b و واکسن‌ ترکیبی ویروس ذات ‌الریه به طور چشمگیری توانسته علائم بروز ذات ‌الریه باکتریایی را در بچه‌ها کاهش دهد. آنها به ما یادآور می‌شوند که میزان افزایش ذات‌ الریه در جامعه در فصل زمستان بیشتر است.

عواملی که منجر به عفونت ریه می‌شود عبارتند از:
– سرفه دائم
– درد سینه
– تب
– دشواری تنفسی
ویروس پیوسته‌یاخته‌ای تنفسی شایع‌ترین پادزهر شناخته‌شده است که کودکان زیر ۵ سال بیشتر از کودکان بالای ۵ سال دچار آن می‌شوند و در این میان واکسن یا درمان‌های ضدویروسی مفید و مؤثر، خصوصا برای عفونت ویروس پیوسته‌یاخته‌ای تنفسی می‌تواند باعث کاهش علائم ذات ‌الریه در کودکان شود.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *