جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



آشنایی با ویتامین F و فایده آن برای بدن

 

  •   خشكي و پوسته پوسته شدن پوست يكي از دلايل آن كمبود ويتامين ‎F است.– در اين مواد غذايي ويتامين F موجود است: جوانه گندم، تخمه آفتابگردان، سويا، بادام، آواكادو، بادام زميني، پسته، فندق، ماهي، روغن زيتون، ذرت و پنبه دانه.

اسیدهای چرب ضروری که گاهی به نام ویتامین «F» خوانده می‌شوند. گفته می‌شود اسیدهای چرب در تخفیف درد آرتریت مؤثر است. ریزش مو و اگزما، صدمات کلیوی، قلبی و کبدی از عوارض کمبود ویتامین «F» است. مصرف اسیدهای چرب برای کسانی که برنامه غذایی کم‌چرب دارند نیز توصیه می‌شود.

–    ويتامين F حلال در چربي است كه از اسيدهاي چربي اشباع نشده و از طريق موادغذايي به دست مي‎آيد.

–    ويتامين F از جمع شدن رسوبات كلسترول در سرخرگ جلوگيري مي‎كند.

–    براي سلامتي پوست و مو لازم است.

–    بدن را در برابر اثرات اشعه X تاحدودي محافظت مي‎كند.

–    كلسيم را به سلول‎هاي بدن مي‎رساند.

–    جهت كم شدن وزن بدن با سوزاندن چربي‎هاي اشباع شده كمك مي‎كند.

–    كمبود اين ويتامين باعث اگزما و جوش صورت مي‎شود.

–    كمبود ويتامين F باعث ريختن مو مي‎گردد.

–    خشكي و پوسته پوسته شدن پوست يكي از دلايل آن كمبود ويتامين ‎F است.

– در اين مواد غذايي ويتامين F موجود است: جوانه گندم، تخمه آفتابگردان، سويا، بادام، آواكادو، بادام زميني، پسته، فندق، ماهي، روغن زيتون، ذرت و پنبه دانه.

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید