افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با نوع تغذیه که باعث کاهش چربی بدن می شود

آشنایی با نوع تغذیه که باعث کاهش چربی بدن می شود

images

 

 

امروزه لاغری و کاهش وزن به روش های گوناگون انجام می شود اما هر کدام مدتی است و بهترین روش تغذیه مناسب می باشد همراه ما باشید با آشنایی با نوع تغذیه که باعث کاهش چربی بدن می شود .

اگر از چربی‌هایی که زیر پوستتان جا خوش کرده‌اند خسته شده‌اید و دلتان می‌خواهد ظریف‌تر و خوش‌اندام‌تر شوید باید بدانید چاره کار در نخوردن و سختی کشیدن نیست.

شما باید به فکر تغذیه سالم و داشتن تحرک بدنی باشید. البته باید بدانید هیچ ماده غذایی یا روش معجزه‌گری وجود ندارد که یک شبه شما را تبدیل به فردی خوش‌اندام بکند. خوش‌اندام شدن نیاز به اراده و برنامه‌ریزی درست دارد. در ادامه مواد غذایی مفید را معرفی می‌کنیم که به چربی سوزی و خوش‌اندامی شما کمک زیادی می‌کنند.

نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که کلسیم یک تأثیر اساسی روی سلامت بدن دارد. اگر می‌خواهید لاغر شوید باید حواستان به میزان کلسیم بدنتان باشد وگرنه هر کاری هم که بکنید به وزن ایده‌آلتان نمی‌رسید. اگر میزان کلسیم بدنتان پایین باشد بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند تا بتواند به بهترین وجه از کلسیم موجود در مواد غذایی استفاده کند. مشکل این است که بدن به سلول‌ها علامت می‌دهد تا چربی را ذخیره کنند. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و همچنین ماست منبع فوق‌العاده کلسیم هستند.

اگر چه با خوردن مثلا یک پیاله لبنیات در روز ۴۵ کیلو وزن کم نخواهید کرد اما اگر حواستان به میزان کالری‌های دریافتی‌تان باشد و همزمان لبنیات کم چرب هم در برنامه غذایی‌تان بگنجانید می‌توانید تا حدود ۷ کیلو وزن کم کنید.

اگر می‌خواهید از شر چربی‌های دور شکمتان خلاص شوید توصیه می‌کنیم جو را وارد برنامه غذایی کرده و مصرف برنج سفید را کاهش دهید. این را ما نمی‌گوییم، نتایج پژوهشی که در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد.

در این پژوهش شرکت‌کننده‌ها به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول از مصرف غلات کامل منع شدند و گروه دوم فقط غلات کامل مانند نان سبوس‌دار، جو دو سر، جو و برنج کامل مصرف کردند. این پژوهش دو هفته طول کشید. بعد از این مدت هر دو گروه به یک اندازه وزن کم کردند اما چربی سوزی در ناحیه شکم گروه دوم بیشتر از بقیه شرکت‌کننده‌ها بوده است. توصیه می‌کنیم روزانه غلات کامل را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

قطعا هیچ کس از چربی دور شکم خوشش نمی‌آید. چربی‌های این ناحیه نه تنها نازیباست بلکه به سلامتی بدن نیز آسیب می‌رساند. بهتر است چای سبز را دریابید. اگر هم چای سبز بنوشید و هم پیاده‌روی روزانه داشته باشید مطمئن باشید زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید چربی‌هایتان آب می‌شود. در پژوهشی که در این خصوص انجام شده است شرکت‌کننده‌ها را به دو گروه تقسیم شدند.

گروه اول یک نوشیدنی حاوی «کاتچین» دریافت کردند و گروه دوم یک نوشیدنی بدون این ماده مصرف کردند. کاتچین یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده قوی است. همه شرکت‌کننده‌ها مجبور بودند که هر هفته ۱۸۰ دقیقه ورزش بویژه پیاده‌روی بکنند. بعد از ۱۲ هفته چربی‌های از بین رفته دور شکم شرکت‌کننده‌های گروه اول ۷/۴ درصد بیشتر از گروه دوم تخمین زده شد. دلیل علمی‌اش هم این است: کاتچین متابولیسم بدن را تحریک می‌کند و باعث چربی سوزی بیشتری می‌شود.

برای لاغری باید میزان کالری‌های دریافتی‌تان را کاهش دهید اما به پروتئین نیاز مبرم دارید. تخم‌مرغ هم یکی از منابع طبیعی پروتئین است. نتایج پژوهشی که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارند (یعنی ۴۰ درصد پروتئین و ۳۰ درصد کربوهیدرات‌ها) بعد از یک سال به میزان ۳۸ درصد چربی بیشتری نسبت به افرادی که کربوهیدرات‌های بیشتری مصرف می‌کنند (یعنی ۵۵ درصد کربوهیدرات و ۱۵ درصد پروتئین) از دست داده و لاغرتر شدند.

پروتئین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند به خاطر اینکه بدن برای تجزیه پروتئین‌های دریافتی به انرژی (کالری) بیشتری نیاز دارد. برای همین هم حسابی کالری می‌سوزاند تا پروتئین‌ها را هضم کند. زمانی که لاغرتر می‌شوید همین پروتئین‌ها توده عضلانی‌تان را حفظ می‌کند. یعنی اینکه عضلاتتان آب نمی‌شود و فقط چربی‌هایتان از بین می‌رود. باید بدانید که عضلات بیشتر از چربی‌ها کالری می‌سوزانند.

گردو، بادام و کلا میوه‌های صدفی یا پوسته‌دار باعث آب شدن چربی‌های دور شکم می‌شوند. متخصصان حوزه تغذیه معتقدند که مغزها و کلا میوه‌های پوسته‌دار تأثیر مثبتی روی تناسب اندام دارند به شرطی که در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید. دلیلش هم این است که این میوه‌ها سرشار از فیبر، پروتئین و چربی‌های مفید هستند که قادرند حساسیت بدن را نسبت به انسولین بالا برده و به کاهش وزن کمک کنند.

به عقیده محققان امگا۳‌ها باعث کاهش توده چربی بدن می‌شوند. البته تاکنون به درستی مشخص نشده است این اسیدهای چرب با چه مکانیسمی به کاهش چربی‌ها کمک می‌کنند اما شما می‌توانید از ماهی‌های سرشار از امگا۳ برای خوش‌اندامی‌تان نهایت استفاده را ببرید. محققان در جریان بررسی‌های خود مشاهده کردند که امگا۳‌ها با اشتهای زیادی مقابله می‌کنند و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی‌های سرشار از این اسیدهای چرب گرسنگی به سراغتان نمی‌آید. توصیه می‌کنیم هر هفته دو وعده ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، شاه ماهی، ماهی تن و قزل‌آلا میل کنید.

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که سرکه باعث چربی سوزی می‌شود. در این پژوهش افرادی که یک نوشیدنی حاوی ۱۵ تا ۳۰ میلی‌لیتر سرکه مصرف کردند بعد از ۱۲ هفته چربی بیشتری سوزانده و لاغرتر شدند. به عقیده محققان سرکه ژنی را فعال می‌کند که با تولید آنزیم‌هایی به تجزیه شدن چربی‌ها کمک می‌کند. البته منظورمان این نیست که هر روز یک فنجان سرکه سر بکشید. توصیه می‌کنیم هر روز ۱۵ میلی‌لیتر سرکه را در شیر یا نوشیدنی سالم دیگر حل کرده و میل کنید. چون در این صورت هم حالت اسیدی آن کاهش می‌یابد و به معده‌تان آسیب نمی‌زند و هم اینکه به چربی سوزی کمک می‌کند.

این دانه‌های ریز براق که مزه فندق دارند سرشار از لیگنان‌ها هستند که میزان چربی و شاخص توده بدنی خانم‌های یائسه را کاهش می‌دهند. نتایج پژوهش‌هایی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده است نشان می‌دهد که لیگنان‌ها توده بافت‌های چربی بدن را کاهش می‌دهند. برای همین هم تعجبی ندارد که بگوییم تخم کتان باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. توصیه می‌کنیم هر روز یک قاشق غذاخوری تخم کتان آسیاب شده به ماست، سالاد، سوپ یا خورش‌هایتان اضافه کرده و میل کنید. توجه داشته باشید علاوه بر تخم کتان، کنجد، هوموس (پوره نخود)، سیر، زردآلوی خشک، سویا، تخمه آفتاب‌گردان و پسته نیز از منابع غذایی این لیگ نان‌ها هستند.

این سه ماده غذایی سرشار از فلاوونوئیدها (ترکیبات آنتی‌اکسیدانی) هستند که در میوه و سبزیجات به وفور وجود داشته و تأثیر مثبتی در مقابله با چربی‌ها دارند. نتایج پژوهشی که روی خانم‌ها انجام شده نشان می‌دهد در عرض چهارده سال شاخص توده بدنی خانم‌هایی که به میزان زیادی فلاوونوئید جذب کردند رشد کمتری داشته است. باید بدانید که این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی به سوزاندن کالری بیشتر و جذب گلوکز (قند) کمک زیادی کرده و باعث می‌شوند تا چربی بیشتری بسوزانید. باید بدانید که پیاز، تره فرنگی و همچنین چای سبز و سفید نیز حاوی فلاوونوئیدها هستند و به خوش‌اندامی شما کمک می‌کنند.

 

پزشکین : آشنایی با نوع تغذیه که باعث کاهش چربی بدن می شود

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *