افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با نشانه های زایمان زودرس

834824_589

  • آشنایی با نشانه های زایمان زودرس، بیشتر موارد، وضع حمل خودبخود شروع می شود و علایم، مشابه زایمان عادی در زمان مقرر خواهد بود

چرا برخی بانوان در دوران حاملگی شان دچار زایمان زودرس می شوند علائم زایمان زودرس چگونه اند نشانه های بروز زایمان زودتر از موعد به چه صورت می باشند این عارضه چه خطراتی برای مادر و جنین به همراه دارد نوزاد نارس چه مراقبت هایی نیاز دارد توصیه های متخصصین زنان برای پیشگیری از بروز زایمان زودرس چیست؟
حدود یک نوزاد از ۱۳ نوزاد، پیش از موعد مقرر یا به عبارتی قبل از هفته ۳۷ ام به دنیا می آیند.
نشانه های وضع حمل پیش از موعد
حدود یک نوزاد از ۱۳ نوزاد،  پیش از موعد مقرر یا به عبارتی قبل از هفته ۳۷ ام به دنیا می آیند. در بیشتر موارد، وضع حمل خودبخود شروع می شود و علایم، مشابه زایمان عادی در زمان مقرر خواهد بود.این علایم می توانند موارد زیر را شامل شوند:
– انقباضات
– پارگی ناگهانی کیسه آب
– Show (زمانی که پلاگین مخاط موجود درون دهانه رحم از طریق واژن خارج می شود)تولد زودتر نوزاد
چنانچه این احتمال وجود دارد که نوزاد شما پیش از موعد به دنیا بیاید، بایستی در بیمارستان بستری شوید؛ وجود بخش مراقبت های ویژه مخصوص نوزادان در بیمارستان الزامی است. تمامی بیمارستان ها دارای این بخش نیستند، لذا بهتر است پیش از بستری شدن در بیمارستان، امکانات آن را بررسی نمایید.چنانچه انقباضات پیش از موعد مقرر آغاز شود، پزشک می تواند از داروهایی مانند اکسی توکسین برای توقف موقت انقباضات استفاده نماید. این کار زمان کافی برای تزریق استروئید ایجاد می کند. استروئیدها خطر بروز عارضه های تولد پیش از موعد در نوزاد را کاهش خواهند داد (به ویژه مشکلات تنفسی و خونریزی). استروئیدها حدود ۲۴ ساعت اثربخشی خود را حفظ می کنند.بیشتر دوقلوها و سه قلوها پیش از موعد به دنیا می آیند. مدت زمان حاملگی متوسط برای دوقلوها ۳۷ هفته و برای ۳قلوها ۳۴ هفته می باشد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *