افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با نشانه های دیابت نوع ۲

  • نقرس از جمله بیماری های مرتبط به آرتریت است که با کمک اسیداوریک در بدن به وجود می آید و سبب پیدایش کریستال هایی در مفاصل، تاندون ها و استخوان ها می شود.

 

دیابت نوع ۲ بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ میلادی چهار برابر افزایش یافته است. معمولا ۹۰ درصد از افرادی که به دیابت مبتلا هستند علائم زودرس دیابت را تشخیص نمی دهند. این خود یکی از بزرگترین و مشکل ترین راه‌های مواجه شدن با بیماری دیابت است.

افرادی که از وجود این بیماری با خبر باشند با تغییر در روش تغذیه و مصرف دارو تا حد زیادی می توانند این بیماری را درمان کنند.

دقیق ترین راه پی بردن به دیابت نوع ۲ آزمایش خون A1C است که در صد گلوکز یا همان قند خون را اندازه گیری می کند.

اما قبل از آنکه آزمایش خون بدهید نشانه هایی وجود دارد که با بررسی آن‌ها فرد می تواند به وجود این بیماری در بدن خود پی ببرد.

افراد بالای ۴۵ سال حتما می بایست این آزمایش و کنترل ها را دقیقتر و سریعتر انجام دهند. در صورتی که اضافه وزن دارید،  سندرم تخمدان پلی کیستیک دارید و یا سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت در شما هست نسبت به این مسئله می بایست حساسیت بیشتری نشان دهید.

از جمله علائم دیابت که شما را نسبت به وجود این بیماری مشکوک می سازند تشنگی بیش از حد و  تکرر ادرار است که از دو نشانه بسیار مهم در دیابت است.

نشانه های دیگر هم می تواند خبر از وجود این بیماری بدهد ولی این دو مورد بسیار حائز اهمیت است.

علائم زودرس دیابت :

پوست چرب

طبق نظر پزشکان و به خصوص پزشکان پوست و مو اگر شما مبتلا به دیابت نوع ۲ باشید ممکن است علائمی در پوست شما رخ دهد که به این ترتیب است :

پوست های قرمز رنگ و یا قهوه ای و حتی پوست های رنگ زرد که به اصطلاح necrobiosis lipodica معروف هستند.

بیماران دیابتی معمولا پوست براق دارند و معمولا پوست بدن این افراد پوسته پوسته شده و دچار خارش شدید می شوند. خارش در این افراد به حدی است که رگ های خونی مشاهده می شوند.

به دلیل وجود انسولین بالا در خون سفتی و سختی پوست دیده می شود.

نقرس

نقرس از جمله بیماری های مرتبط به آرتریت است که با کمک اسیداوریک در بدن به وجود می آید و سبب پیدایش کریستال هایی در مفاصل، تاندون ها و استخوان ها می شود.

هر چند که در گذشته بر این باور بودند که نقرس بیماری مختص پادشاهان و افراد ثروتمند است ولی اکنون این بیماری در حال رشد و توسعه در تمام قشر جامعه می باشد.

طبق تحقیقاتی که نسبت به این بیماری  انجام شده است افرادی که مبتلا به نقرس باشند زمینه مساعد تری جهت افزایش بیماری دیابت در بدن خود دارند.

در هر دو این بیماری ها یعنی نقرس و دیابت، چاقی یکی از عوامل پیدایش بیماری می باشد.

پوست ضخیم

ضخیم شدن پوست که به عنوان اکسلروز دیجیتال شناخته می شود از علائم پیدایش دیابت نوع ۲ است. این حالت معمولا از انگشتان به خصوص انگشتان پا شروع می شود و می تواند به تمامی بدن گسترش پیدا کند.

ریزش مو

ریزش مو دلایل متفاوت و گوناگونی می تواند داشته باشد از جمله استرس و یا مصرف داروها و حتی عوامل ژنتیکی.

اما مقاومت به انسولین نیز می تواند سبب ریزش مو گردد که نشانه پیدایش دیابت نوع ۲ خواهد بود.

مقاومت به انسولین به این معنا است که بدن با استفاده از انسولین جهت انتقال قند خون به سلول ها دچار مشکل می شود. در حقیقت خون رسانی به سلول ها با اختلال همراه می شود و میزان قند موجود در خون بالا می رود.

خستگی

قند خون بالا انرژی شما را می گیرد. در صورتی که خستگی های مزمن دارید و بدون انجام کارهای سخت خسته می شوید ممکن است به یکی از علائم دیابت دچار شده باشید.

حدود ۵ الی ۱۰ درصد افراد به دیابت مبتلا هستند. نگران نباشید !! شما می توانید با مصرف یک رژیم سالم از پیشرفت دیابت جلوگیری کنید.

از رژیم مدیترانه ای که سرشار از سبزیجات و ماهی و حبوبات و چربی های سالم است استفاده کنید تا چربی سوزی بهتری داشته باشید.

ورزش را اولویت امور روزانه خود قرار دهید، پیاده روی کنید تا قند خون به طرز شگفت آوری کاهش پیدا کند.

افرادی که ۱۰ درصد وزن بدن خود را از دست داده اند خطر ابتلا به دیابت را طی سه سال تا ۸۵ درصد کاهش داده اند.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *