جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



آشنایی با مواردی که در بچه دار شدن اثر دارد

  • کارشناسان دریافتند زنانی که کمتر از ۶ ساعت در شب استراحت می‌کنند ۲۰ درصد کمتر از سایر زنان هورمون آزاد کننده فولیکول در رحم خود را تولید می‌کنند که منجر به ناباروری در آنها می‌شود.

 

کارشناسان با بررسی بر روی بیش از ۲۰۸ داوطلب زن اهل کشور ژاپن دریافتند، آن دسته از داوطلبان که دچار مشکل کم خوابی و بدخوابی بودند یا ساعت خواب مشخصی نداشتند ۴۸ درصد شانس باروری تخمک را داشتند، در صورتی که دسته دیگر که مشکل بی خوابی نداشته و در ساعت مشخص شب‌ها استراحت می‌کردند ۶۲ درصد شانس باروری تخمک خود را داشته اند.

این پژوهش توسط دانشمندان کلینیک هانابوسا (Hanabusa) در ژاپن برروی بانوانی که مشکل باروری داشته اند، انجام شده است.

کارشناسان همچنین دریافتند درمان مشکلات خواب در بانوان اثر مثبتی بر افزایش باروری آنها دارد، به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند بانوانی که تمایل به فرزند آوری دارند الگوی خواب خود را تنظیم کنند.تنظیم دقیق ساعت خواب در بانوانی که تحت درمان IVF هستند یا در اوایل بارداری قرار دارند نیز سبب محافظت از جنین و کاهش بروز خطرهایی، چون سقط جنین یا زایمان زودرس می‌شود.

کارشناسان دریافتند زنانی که کمتر از ۶ ساعت در شب استراحت می‌کنند ۲۰ درصد کمتر از سایر زنان هورمون آزاد کننده فولیکول در رحم خود را تولید می‌کنند که منجر به ناباروری در آنها می‌شود.

تغذیه بانوان نیز در افزایش یا کاهش قدرت باروری بسیار مهم است، مصرف مواد غذایی فرآوری شده، سرخ شده و پرچرب، پرنمک، نوشیدن مقدار کم آب و استفاده ازنوشیدنی‌های گازدار شیرین می‌تواند به شدت برقدرت باروری بانوان اثر منفی بگذارد.

از سوی دیگر مصرف مواد غذایی سالم شامل میوه و سبزی‌های تازه، مواد لبنی و پروتئینی کم چرب، مصرف روغن زیتون، خوراک‌های دریایی به ویژه ماهی‌های روغنی حاوی اسید‌های چرب امگا سه، نوشیدن مایعات به ویژه آب و چای سبز، مصرف دانه‌های آجیل، عسل ارگانیک، شکلات تلخ و تخم مرغ در افزایش قدرت باروری بسیار موثر است.

حفظ تناسب اندام، انجام ورزش و فعالیت‌های فیزیکی منظم، خودداری از داشتن استرس، مشاوره با متخصص، دقت بر چرخه قاعدگی و بهره گیری از میزان کافی نور خورشید نیز سبب افزایش قدرت باروری بانوان می‌شود.

منبع: بهداشت نیوز

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید