افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با مهارت های حرکتی نوزاد سه ماهه

آشنایی با مهارت های حرکتی نوزاد سه ماهه

150479_392898414085009_1008023721_n

می خواهیم در این مطلب یک کودک سه ماهه را مورد بررسی قرار دهیم و نحوه برقراری ارتباط با این نوزاد را همراه ما باشید با آشنایی با مهارت های حرکتی نوزاد سه ماهه .

رفلکس های ذاتی مثل رفلکس از چا پریدن که نوزاد شما طی چند ماه اول نشان می داد باید محو شده باشد یا از بین رفته باشد. شما احتمالا متوجه شده اید که قدرت گردن نوزاد شما در حال ارتقا است. زمانی که شما نوزاد را سر پا نگه می دارید, لغزش کمی در سرش می بینید یا اصلا نمی بینید. نوزادان سه ماهه همینطور باید قدرت اندام فوقانی کافی داشته باشند تا سر و سینه خود را با بازوهایشان ساپورت کنند درحالیکه روی شکم هستند قدرت اندام تحتانی کافی داشته باشند تا پای خود را بکشند و ضربه بزنند.

زمانی که نوزاد خود را نگاه می کنید علائم اولیه هماهنگی چشم و دست را می بینید. دست های نوزاد شما می تواند باز و بسته شود, کنار هم بیاید, به اسباب بازی های رنگارنگ ضربه بزند, مدت کوتاهی اسباب بازی را بگیرد و به سمت دهان برود.


الگوی خواب نوزاد سه ماهه

سیستم عصبی کودک سه ماهه شما در حال رشد است و شکم او می تواند شیر بیشتری را در خود جای دهد. آن تغییرات به نوزاد شما اجازه می دهد شش یا هفت ساعت در هر نوبت بخوابد که به معنی خواب خوب شب برای شما است.

اکر کودک شما در نیمه شب بیدار می شود,  قبل از اینکه به سراغ او بروید ۳۰ ثانیه صبر کنید. گاهی نوزادان چند ثانیه گریه خواهند کرد و بعد به خواب می روند. زمانی که شما با شنیدن اولین صدا بلافاصله به سراغ او می روید, کودک شما یاد نمی گیرد چطور خودش به تنهایی به خواب برود.

زمانی که گریه ها متوقف نمی شود, لازم نیست که در میانه شب به اتاق کودک بروید, به مسائل ضروری بچسبید. تغذیه و تعویض باید در تاریکی انجام شود و سپس نوزاد مستقیم به گهواره برگردانده شود. نهایتا نوزاد شما متوجه می شود که شب فقط برای خوابیدن است.

برنامه خواب روزانه نوزاد شما باید تا کنون منظم تر شده باشد. بیشتر نوزادان سه ماهه چند چرت یک و نیم تا دو ساعته در روز می زنند.

حس ها

شنوایی و بینایی کودک سه ماهه شما در حال پیشرفت است. کودکان این سن سر خود را می چرخانند و به صدای والدین خود لبخند می زنند و دوست دارند به همه نوع موسیقی گوش بدهند.

نوزاد شما احتمالا ترجیح می دهد به اسباب بازی هایی با رنگ شاد و روشن نگاه کند. این به خاطر این است که دیدن اشیا با کانتراست شدید آسان تر است. صورت ها برای کودکان سه ماهه مطلقا جذاب هستند. اگر به کودک خود نگاه کنید او هم به چشمان شما خیره می شود نوزاد شما عمدتا به انعکاس خود در آینه گهواره خیره خواهد شد.

ارتباط

در طی سه ماه, نوزاد شما بیشتر مثل یک انسان منحصر به فرد شده است. این مرحله ای است که روانپزشک کودک مارگارت مالر به عنوان از تخم بیرون آمدن به آن اشاره می کند زمانی که نوزادان از پوسته خود بیرون می آیند و به جهان پیرامون خود واکنش نشان می دهند و با آن ارتباط برقرار می کنند. بخشی از این پروسه شامل تعامل با افراد و لبخند زدن به خاطر رضایت می باشد در غیر این صورت به عنوان لبخند های اجتماعی شناخته می شود.

در ماه سوم, گریه کردن دیگر متد اولیه ارتباط کودک شما نیست. در واقع, کودکان سه ماهه نباید بیش از یک ساعت در روز گریه کنند. اگر گریه کردن بیش از این باشد یا به نظر شما بیش از حد می آید, وقتی از دکتر بگیرید به خاطر اینکه رفلاکس یا مشکل پزشکی دیگر ممکن است پشت گریه ها باشد. به جای گریه کردن, کودک اکنون شروع به ارتباط برقرار کردن به شیوه های دیگر کرده است مثل صدا درآوردن. کودک خود را با پاسخ به این صداها و بیان اینکه وقتی با هم هستید چه کار می کنید در مکالمه درگیر کنید. مثلا بگویید الان می خوام پوشکت را عوض کنم یا حالا وقت ناهاره.کودک شما به صدای شما گوش می دهد و حالات صورت شما را موقع صحبت کردن نگاه می کند. نهایتا او شروع به شکل دهی صدا ها و ایجاد ژست های خاص خود می کند. مکالمه داشتن راه عالی برای ایجاد ارتباط با کودکتان است.

مراحل رشد

هر کودکی کمی متفاوت است. اگر کودک شما یک مرحله را ندارد نگران نشوید به خصوص اگر کودک شما قبل از موعد به دنیا آمده است. با این حال با پزشکتان تماس بگیرید اگر کودک شما در سه ماهگی از موارد زیر تبعیت نمی کند:

عکس العمل به صداها
دنبال کردن اشیا یا افراد با چشم
لبخند زدن
رساندن دست به اشیا
نکاتی برای ماه سوم کودک شما

بعضی متخصصین نکاتی را درباره نگهداری به خصوص درباره چگونگی خواباندن کودک در تمام شب بیان می کنند. به این توصیه ها گوش کنید اما به حس درونی خود اعتماد کنید. اگر اینکه بگذارید تا کودک شما گریه کند برای شما موثر نیست و خلاف باورهای شما به عنوان یک والد است این کار را نکنید.

ممکن است از دوست یا یکی از اعضای خانواده بشنوید که اگر دادن غذای جامد به کودک را شروع کنید کمک می کند که کل شب بخوابد. اما باید حداقل یک ماه دیگر صبر کنید. آکادمی متخصصین کودک آمریکا توصیه نمی کنند که کودکان تا وقتی که بین ۴ و ۶ ماهگی باشند چیزی جز شیر مادر یا شیر خشک بخورند.

پزشکین : آشنایی با مهارت های حرکتی نوزاد سه ماهه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *