افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با عوارض داروهای تزریقی و آمپول

person-injection-emruzonline

  • برخی عوارض بیشتر در شکل تزریقی دارو را دلیل دیگر بر ارجح بودن خوراکی‌های دارویی دانسته و گفته است: در مصرف شکل خوراکی داروها در صورت بروز هرگونه حساسیت، کنترل عوارض دارویی آسان‌تر است

 

آن‌طور که مسئول آموزش کمیته کشوری تجویز مصرف منطقی دارو گفته است اثر‌بخشی هیچ داروی تزریقی بیشتر از شکل خوراکی آن نیست، فقط سرعت اثر‌بخشی نوع تزریقی بیشتر از نوع خوراکی است.

دکتر نوشین محمد‌حسینی افزوده است: اگر امکان استفاده از شکل خوراکی دارو وجود داشته باشد، به دلایل مختلف بهتر است بیماران از شکل خوراکی دارو استفاده کنند.

او همچنین یک استدلال وسوسه‌انگیز هم آورده و گفته است که شکل خوراکی داروها در مقایسه با تزریقی‌شان به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر هم هست.

دکتر محمدحسینی همچنین وجود برخی عوارض بیشتر در شکل تزریقی دارو را دلیل دیگر بر ارجح بودن خوراکی‌های دارویی دانسته و گفته است: در مصرف شکل خوراکی داروها در صورت بروز هرگونه حساسیت، کنترل عوارض دارویی آسان‌تر است، اما در مورد مصرف داروی تزریقی این فرصت وجود ندارد.

وقتی امکان تزریق را برای یک نفر ایجاد می‌کنیم، در حالی که می‌توانست داروی خوراکی مصرف کند، بیمار را در معرض خیلی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌هایی که در اثر استفاده و مصرف نادرست از سرنگ به وجود می‌آید از جمله هپاتیت B وC قرار می‌دهیم که می‌تواند تهدید‌کننده جدی سلامتی بیمار باشد.

خلاصه حواس‌تان باشد از این به بعد اگر دکتر رفتید و برایتان کلی آمپول نوشت از او بخواهید تا آنجا که امکان دارد شکل خوراکی دارو را برای درمان‌تان در نظر بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *