افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با علائم عفونت ویروسی آنفولانزا مرغی

tebpress-bird-flu

  • در چین دست‌کم چهار تن در طول فصل زمستان بر اثر آنفلوآنزای پرندگان با نسخه ویروسی H7N9 فوت کرده‌اند. علاوه بر این نسخه ناشناخته‌ای از ویروس آنفلوآنزای پرندگان در یکی از باغ وحش‌های روسیه به تلف شدن ۱۴۱ پرنده منجر شده است.

 

در جدیدترین مورد شیوع آنفلوآنزای پرندگان در سراسر جهان و انتشار گزارش‌هایی از مرگ چندین نفر بر اثر ابتلا به این بیماری ویروسی در چین ضرورت دارد که مردم از علائم آن آگاهی بیشتری داشته باشند.
در چین دست‌کم چهار تن در طول فصل زمستان بر اثر آنفلوآنزای پرندگان با نسخه ویروسی H7N9 فوت کرده‌اند. علاوه بر این نسخه ناشناخته‌ای از ویروس آنفلوآنزای پرندگان در یکی از باغ وحش‌های روسیه به تلف شدن ۱۴۱ پرنده منجر شده است.
طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، دیگر کشورهای اروپایی هم اقداماتی برای جلوگیری از شیوع این نوع آنفلوآنزا در نظر گرفته‌اند.
H5N1 شایع‌ترین نسخه ویروسی آنفلوآنزای پرندگان است و علائم آن که با دیگر انواع آنفلوآنزا مشابه است شامل سرفه، اسهال، مشکلات تنفسی، تب بالا، سردرد، درد عضلانی، آب ریزش بینی و گلودرد می‌شود. H5N1 بالاترین تلفات جانی را از خود بر جا گذاشته در حالیکه دیگر انواع آنفلوآنزای پرندگان به این شدت تلفات نداشته‌اند.
به گزارش مدیکال دیلی، همچنین ویروس آنفلوآنزای پرندگان از راه چشم، بینی، دهان یا تنفس وارد بدن انسان شده و فرد را آلوده می‌سازد. علاوه بر این انتقال فرد به فرد این بیماری گزارش شده که البته بسیار نادر اتفاق می‌افتد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *