افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با دارو نجات بخش و مصرف قرص ریتالین

آشنایی با دارو نجات بخش و مصرف قرص ریتالین

ba1483

 

می خواهیم یک آرام بخش را به شما معرفی کنیم و به بیان عوارض و فواید و نحوه آن بپردازیم با ما باشید با آشنایی با دارو نجات بخش و مصرف قرص ریتالین .

دکتر رسول دیناروند درباره برخی سوءاستفاده‌ها در مصرف قرص ریتالین و بویژه مصرف این قرص در میان دانشجویان در فصل برگزاری امتحانات با بیان اینکه عرضه این قرص محدود است، گفت: البته در زمینه این دارو شاهد یک وضعیت پارادوکس‌گونه هستیم.

وی افزود: بر این اساس در زمینه این دارو از یک سو بیماران و به خصوص کودکانی هستند که درمان‌شان فقط با این دارو انجام می‌شود و در صورتی که درمان نشوند زندگی خود و خانواده‌های‌شان دچار مشکل می‌شود.
دیناروند با بیان اینکه این دارو برای بخش زیادی از بیماران واقعا نجات دهنده است، گفت: تعداد این بیماران هم کم نیست بلکه تعدادشان بسیار زیاد است. به همین دلیل باید دارو را برای درمان این کودکان در اختیار داشته باشیم. این درحالیست که از سوی دیگر امکان سوءاستفاده از این دارو وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر به جهت اینکه توزیع این دارو را محدود کرده‌ایم، دسترسی بیماران هم به این دارو کاهش یافته است، گفت: بر اساس آماری که وجود دارد، میزان مصرف ریتالین نسبت به بیمارانی که باید این دارو را مصرف کنند، کمتر است.
دیناروند همچنین اظهار کرد: طبق گزارش و ارزیابی‌های صورت گرفته، اطمینان دارم میزان ریتالینی که بر اساس تعداد بیماران و کودکان بیمار باید مصرف شود، بسیار کمتر از میزانی است که اکنون مصرف می‌شود. یعنی از یک طرف باید در توزیع، عرضه و تامین این دارو سخت‌گیری کنیم تا از آن سوءاستفاده نشود، اما همین کار ممکن است دسترسی بیماران به این دارو را با دشواری مواجه کند.
رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: به همین دلیل هم همواره یکی از شکایت‌هایی که ما در زمینه کمبود دارویی داریم، کمبود ریتالین یا متیل فنیدات است. البته تاکید می‌کنم که ما کمبود در زمینه میزان این دارو نداریم، اما به دلیل سخت‌گیری‌های موجود برای جلوگیری از سوءاستفاده از این دارو بیماران احساس کمبود می‌کنند.
دیناروند افزود: ما هم باید از سوءاستفاده از این دارو جلوگیری کنیم و هم دسترسی بیماران به این دارو را راحت‌تر کنیم. متاسفانه هنوز در این زمینه نتوانستیم بر این پارادوکس و مشکل فائق آییم.
گفتنی است متیل فنیدات که بیشتر به نام تجاری ریتالین شناخته می‌شود، از مشتقات گروه آمفتامین‌ها است که برای درمان بیش فعالی، نشانه‌های نارکولپسی و برخی از مبتلایان به افسردگی تجویز می‌شود. از این دارو همچنین در درمان خواب آلودگی مزمن در میان افراد میانسال و کهنسال استفاده می‌شود.

 

پزشکین : آشنایی با دارو نجات بخش و مصرف قرص ریتالین

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *