افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با خمیر دندان مناسب هر دندان

  • خمیردندان های سفیدکننده، حاوی مواد ساینده ملایمی هستند که دندان ها را صیقلی داده و از تجمع لکه های اضافی روی دندان جلوگیری می کند- اما آنها نمی توانند روی دندان هایی که به مدت طولانی زرد شده اند، اثری داشته باشند.

 

مسواک زدن بخاطر اینکه در آخر شب انجام میشود افراد را تنبل میکند و خیلی ها در انجام آن تنبلی میکنند.اگر نمیتوانید بصورت مرتب نخ دندان بکشید و مسواک بزنید،باید بگوییم که جلوگیری از فساد دندان های شما با هیچ خمیر دندانی امکانپذیر نیست ولی اگر بصورت مرتب این را انجام میدهید میتوانید هم دندان های سالمی داشته باشید و هم لبخند زیبا.

اگر دندان های زردی دارید…

خمیردندان های سفیدکننده، حاوی مواد ساینده ملایمی هستند که دندان ها را صیقلی داده و از تجمع لکه های اضافی روی دندان جلوگیری می کند- اما آنها نمی توانند روی دندان هایی که به مدت طولانی زرد شده اند، اثری داشته باشند. برای داشتن دندان های سفیدتر باید به سراغ خمیردندان های حاوی ساینده های سیلیکونی اصلاح شده بروید. خمیردندان های “رامبراند” و “اولترا بریت” از این نوع خمیردندان ها هستند. اما اگر پس از یک ماه استفاده به نتیجه دلخواه نرسیدید، با دندانپزشک مشورت کنید. (تصویر۱)

 

اگر دندان هایتان دچار کرم خوردگی می شوند…

هر روز و تمام روز، نواری چسبنده از باکتری ها تلاش می کنند روی دندان های شما جاخوش کنند. این نوار چسبنده، پلاک دندان نامیده می شود و با برخی از خوراکی ها- عمدتا قندها – در تعامل است و با تولید اسید، شروع به خوردن مینای دندان کرده و حفره های کوچکی روی آنها به وجود می آورد.

راه حل؟

فلوراید معدنی که ضدایجاد حفره طبیعی است، راه حل مناسبی می باشد. این ماده به روی دندان ها نشسته و آنها را از اسیدهای تولیدکننده حفره، محافظت می کند. البته بیشتر خمیردندان ها حاوی فلوراید هستند اما آن دسته از خمیردندان هایی که رویشان( ضد حفره- Anti-cavity) نوشته شده است، برای این کار بهتر می باشند. از یکی از خمیردندان های ضدحفره می توان به “کلگیت پرویدنت” اشاره کرد. (تصویر۲)

 

اگر دندان و لثه های حساسی دارید…..

گاهی اوقات با وجود مرتب مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، دندان ها و همچنین لثه ها، حساس و دردناک می شوند. وقتی مینای دندان که پوششی برای دندان محسوب می شود، از بین می رود، مجاری لانه زنبوری ریز پر از مایع زیر آن بیرون می افتد و بدین ترتیب دندان ها حساس می شوند. مسواک زدن شدید و غیراصولی و معمولا با مسواک زبر، عقب نشستن لثه ها، خوردن غذاهای اسیدی و دندان قروچه، مینای دندان را از بین می برند. دراینگونه مواقع تغییر شدید دمای دهان باعث جابه جا شدن سریع مایع درون مجاری زیر مینا و درنتیجه موجب درد در دندان می شود. همچنین تحلیل لثه ها، ریشه های زیرین دندان ها را بدون محافظ گذاشته و باعث حساسیت آنها می شود. خمیردندان های حاوی مواد ضدحساسیت مانند کلرید استرانسیم و پتاسیم نیترات مناسب افرادی است که دندان و لثه های حساس دارند. از میان این نوع خمیردندان ها می توان به “سنسوداین” اشاره کرد.(تصویر۳)

 

اگر دندان هایتان جرم دارد…

در حقیقت جرم دندان، تجمع محکم و سخت شده پلاک های میکروبی است که به دندان ها چسبیده‌ اند و با مسواک زدن نیز تمیز نمی ‌شوند. هدف ازمسواکزدن حذف پلاک میکروبی است. پلاک میکروبی نه تنها باعث پوسیدگی دهان می‌ شود، بلکه فعالیت میکروب ها ی موجود در آن به لثه آسیب زده و ایجاد التهاب در لثه می کنند. اگر شخصی خوب مسواک نزند، پلاک های میکروبی کاملاً حذف نمی‌ شوند و به تدریج بر ضخامت آنها افزوده می‌ شود، پلاک های میکروبی ضخیم شده، تحت تأثیر کلسیم بزاقی می‌ توانند به مواد معدنی موجود در دندان، اتصال شیمیایی پیدا کنند. این فرآیند منجر به تشکیل جرم می‌شود. خمیردندان های ضدجرم ، دارای موادی هستند که جلوی سخت شدن پلاک های میکروبی را می گیرد. از برخی از این خمیردندان ها می توان به “کرست” اشاره کرد.

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *