افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با بیماری نوپدید و بازپدید

1

  • تغییر در شیوه‌ های تولید و توزیع دام و مواد غذایی حیوانی، افزایش دمای محیط، تغییرات اکولوژیکی، سرعت نقل ‌و انتقال انسان و کالا، تغییر در شیوه  و سبک زندگی انسان از عوامل ایجاد بیماری بازپدید به شمار می‌روند

از بیماری های نوپدید و بازپدید بین انسان و حیوان چه میزان اطلاع دارید این عارضه ها چگونه ایجاد می شوند تب‌ راجعه‌  و طاعون از این قبیل بیماری ها به شمار می روند برای پیشگیری از انتقال و شیوع این عارضه های خطرناک آموزش و کسب آگاهی در مورد این گونه عفونت ها در میان مردم است .
اصغری متخصص عفونی و گرمسیری  گفت: عفونت‌هایی چون بیماری نوپدید و بازپدید به طور طبیعی بین انسان و حیوانات مهره‌دار قابل سرایت است.
وی در خصوص دلایل ایجاد بیماری‌های بازپدید تصریح کرد: تغییر در شیوه‌ های تولید و توزیع دام و مواد غذایی حیوانی، افزایش دمای محیط، تغییرات اکولوژیکی، سرعت نقل ‌و انتقال انسان و کالا، تغییر در شیوه  و سبک زندگی انسان از عوامل ایجاد بیماری بازپدید به شمار می‌روند.
این متخصص عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه تب راجعه از انواع بیماری های بازپدید محسوب می‌شود، اظهار داشت: تب راجعه یک بیماری عفونی است‌ که‌ از طریق گزش کنه‌های نرم و یا شپش به انسان منتقل می‌شود و به دلیل اینکه روند بیماری شامل‌ دوره‌های چند روزه‌ تب ‌با فواصل‌ چند روزه‌ بدون تب است، تب‌ راجعه‌ یا «تب‌ بازگرد» نام دارد.
اصغری با بیان اینکه طاعون نیز یکی دیگر از بیماری بازپدید است، افزود: طاعون نوعی بیماری عفونی باکتریال مشترک بین انسان و حیوانات است که توسط جوندگان به سایر حیوانات و انسان منتقل می شود. این بیماری مهلک در طول تاریخ انسان‌های بسیاری را به کام مرگ کشاند.
وی در پایان بیان کرد: یکی از بهترین راه های پیشگیری از شیوع بیماری های عفونی، آموزش و کسب آگاهی در مورد این گونه عفونت ها است.

 

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *