افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با انواع سردرد میگرنی

آشنایی با انواع سردرد میگرنی

download

سر دردهای گوناگون داریم در این جا می خواهیم درباره میگرن و گفته متخصص مغز را درباره علائم این نوع سردرد بیان می کنیم همراه ما باشید با آشنایی با انواع سردرد میگرنی .

دکتر محمد روحانی -‌ متخصص مغز و اعصاب نوشت: یکی از شایع‌ترین انواع سردرد در تمام جوامع سردرد میگرنی است.
به طور متوسط ۱۱ تا ۱۲ درصد افراد جامعه به سردرد میگرنی مبتلا هستند که شیوع آن در خانم‌ها بیشتر از آقایان است. (۱۷ درصد در خانم‌ها و ۶ درصد در آقایان)
برخلاف تصور مردم همه سردردهای میگرنی یک طرفه نیستند و ۴۰ درصد این سردردها دوطرفه هستند. همچنین همه سردردهای میگرنی ضربان دار نیستند.
برای تشخیص سردرد میگرنی فرد باید حداقل پنج حمله سردرد داشته باشد که به مدت ۴ تا ۷۲ ساعت طول بکشد و دو مورد از چهار ویژگی زیر را داشته باشد. این موارد شامل یک طرفه بودن، ضربان‌دار بودن، شدت متوسط تا زیاد و تشدید سردرد با فعالیت می‌شود.همچنین سردردهای میگرنی همراه با تهوع یا استفراغ بوده یا همراهی با فتوفوبی (ترس از نور) و فنوفوبی (ترس از صدا) دارند.
میگرن می‌تواند همراه با علائم عصبی باشد که قبل از شروع سردرد ایجاد شده و در عرض کمتر از ۱۵ دقیقه مستقر می‌شود و حداکثر تا یک ساعت طول می‌کشد.یکی از شایع‌ترین این علائم، نوع بینایی است. در این حالت قبل از شروع سردرد جرقه‌های نور یا خطوط زیگزاگ نورانی از گوشه‌ای از میدان بینایی ظاهر می‌شوند و در عرض چند دقیقه تمام میدان بینایی را پر کرده و سپس ناپدید می‌شوند و سپس سردرد ظاهر می‌شود.تشخیص سردرد میگرنی با شرح حال و معاینه سیستم عصبی از سوی متخصص مغز و اعصاب داده می‌شود. گاهی برای رد سایر علل سردرد که میگرن را تداعی می‌کند، لازم است تصویربرداری مغز انجام شود. البته معمولا در سردرد میگرنی، تصویربرداری مغز طبیعی است.
بی‌خوابی و خواب نامنظم، گرسنگی، مصرف بیش از حد مسکن و مصرف زیاد سیگار می‌تواند باعث تشدید میگرن شود. البته رعایت موارد زیر می‌تواند در کاهش بروز حملات سردرد موثر باشد:
ـ در فاز حاد سردرد میگرنی می‌توان از مسکن‌های ساده نظیر استامینوفن و بروفن استفاده کرد. البته از این داروها نباید زیاد استفاده کرد، زیرا مصرف زیاد مسکن خود باعث تشدید سردرد می‌شود.
ـ در افرادی که سردردهای مکرر (مثلا بیش از چهار بار در ماه) یا سردردهای شدیدی دارند که با مسکن‌های معمولی کنترل نمی‌شوند باید از درمان‌های پیشگیری‌کننده استفاده کرد. به این معنی که حتی اگر فرد سردرد هم نداشته باشد باید این داروها را روزانه و به مدت حداقل شش ماه مصرف کند و در صورت کنترل سردرد به تدریج میزان آن را کاهش داده و سپس قطع کند
پزشکین : آشنایی با انواع سردرد میگرنی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *