افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آرتروز زانو را با این شیوه ها کنترل کنید

download

 

دردهای استخوانی یکی از بدترین دردها می باشد زیرا حرکات انسان را کند و دردناک می کند در این جا اطلاعاتی درباره آرتروز زانو را با این شیوه ها کنترل کنید در اختیارتان می گذاریم .

مطالعات اخیر نشان می دهد رژیم غذایی نقش بسیار موثری در کاهش علائم آرتروز زانو دارد.به گزارش مدیکال اکسپرس، آرتریت ( التهاب مفاصل ) به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می شود و یکی از بزرگترین معضلاتی است که افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه می‌شوند.

شایع‌ترین دردهای ناشی از آرتروز در نواحی زانو، لگن، ستون فقرات و دست دیده می شود.استئوآرتریت (آرتروز)، آرتریت روماتویید، آرتریت عفونی، ورم مفاصل پسوریاتیک و نقرس، پنج گروه عمده آرتریت محسوب می شوند.

آرتروز شایع ترین نوع آرتریت است. این التهاب دردناک سبب تورم و اختلال حرکت مفاصل می شود و معمولا در ناحیه دست، زانو، لگن و ستون مهره ها بیشتر است. سه عامل اضافه وزن، سن و آسیب دیدگی مفاصل، مهم‌ترین دلایل بروز آرتروز هستند.

مطالعات جدید نشان می دهد با چند راهکار ساده می توان عوارض آتروز را کاهش داد. اولین قدم برای مدیریت آرتروز، کاهش وزن است. وزن طبیعی سبب می شود که مفاصل متحمل فشار کمتری شوند که این به معنی فشار، التهاب و درد کمتر است.وقتی به سوپر مارکت می روید، برچسب مواد غذایی را با دقت ملاحظه کنید؛ ممکن است غذاهایی که ادعا می شود کم چرب هستند، نمک یا شکر بیشتر از حد مجاز داشته باشند.

مواد غذایی حاوی فیبر یک گزینه مناسب برای افراد مبتلا به آرتروز است و علاوه بر کاهش علائم آرتروز، به کاهش کلسترول کمک می کنند و درکاهش احتمال ابتلا به دیابت نقش دارند.

 

پزشکین : آرتروز زانو را با این شیوه ها کنترل کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *