افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آدامس می تواند جایگزین مسواک شود

آدامس می تواند جایگزین مسواک شود

adams-7

وقتی می گویم جایگزین مسواک به آن دلیل نیست که فرد دیگر نیاز ندارد مسواک بزند بلکه این مطلب در مورد موقعیت هایی هست که یا مسواک در دسترس نیست و یا امکان مسواک زدن نیست .

دکتر عبدالحمید ظفرمند، دندانپزشک درباره‌ی امکان جایگزین کردن آدامس به جای مسواک زدن گفت: به طور کلی پس از مصرف مواد غذایی گوناگون مسائلی برای دندان‌ها ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و جرم روی آنها را می‌پوشاند اما گاهی آدامس جویدن می‌تواند در جلوگیری از بروز این مسئله موثر باشد.

وی ادامه داد: غذاهایی که در برخی شیارهای دندان می‌مانند به طور طبیعی با مسواک برطرف نمی‌شوند. همچنین گاهی فرد پس از خوردن غذا به مسواک دسترسی ندارد. در این زمان جویدن آدامس می‌تواند کمک کننده باشد.

ظفرمند با اشاره به اینکه مصرف آدامس‌های طبیعی و اصیل دارای طعم خوبی نیست، افزود: به خاطر بی‌مزگی که این آدامس‌ها دارند، به آنها شکر و اسانس اضافه می‌شود تا برای مصرف کننده طعم مطلوب پیدا کنند.

وی تاکید کرد: قندی بودن بیش از حد آدامس‌ها زمینه پوسیدگی دندان‌ها را فراهم می‌کند، همچنین می‌تواند زمینه‌ی فعالیت میکروبی را در داخل دهان فراهم نماید.

ظفرمند تاکید کرد: افراد باید حتی الامکان در انتخاب و خرید آدامس مناسب دقت کنند و از آدامس‌هایی استفاده کنند که قند کمتری در تولید آن به کار رفته و نقش تمیز کنندگی آن بیشتر از نقش پوسیده کنندگی است.

پزشکین : آدامس می تواند جایگزین مسواک شود

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *