افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای آب کردن چربی شکم و دور کمر هفته ای شش روز نیم ساعت پیاده روی کنید

4

 

  • محققان گفتند، نتايج مطالعه آنها تاكيد مي‌كند كه كم ورزش كردن از اصلا ورزش نكردن بهتر است، ورزش بيشتر، معمولا از ورزش كمتر بهتر است ورزش نكردن، مي‌تواند فاجعه‌آميز باشد.

تحقيقات جديد، فوايد فراوان پياده‌روي را تاييد مي‌كند . آنان می گویند كم ورزش كردن از اصلا ورزش نكردن بهتراست ، زیرا ورزش نكردن ، فاجعه‌آميز است .

يك تحقيق جديد نشان مي‌دهد كه ورزش سبك و طولاني مدت به صورت ‪ ۳۰‬دقيقه پياده‌روي سريع در شش روز هفته براي كاهش چربي دور كمر و جلوگيري از “سندرم سوخت و ساز” كافي است.

سندرم سوخت و ساز، مشكل فزاينده‌اي است كه از چاقي و زندگي بي‌تحرك ناشي مي‌شود. “جوانا ال. جانسون” يك محقق باليني در “مركز پزشكي دانشگاه دوك” در “دورهام” در كاروليناي شمالي در بيانيه‌اي اعلام كرد، مطالعه آنها نشان مي‌دهد كه اگر فرد شش روز در هفته روزي ‪ ۳۰‬دقيقه پياده‌روي كند حتي اگر رژيم غذايي خود را تغيير ندهد، منفعت خواهد برد.

برآورد شده است كه حدود يك چهارم از تمام بزرگسالان آمريكايي دچار”  سندرم سوخت ساز ”  مجموعه‌اي از عوامل خطرساز كه احتمال ابتلا به بيماري قلبي، ديابت و سكته مغزي را افزايش مي‌دهند  هستند.

دور كمر پهن، فشار خون بالا، تري‌گليسيريدهاي مضر در سطح بالا، كلسترول خوب (‪ (hdl‬در سطح پايين و بالا بودن قند خون، پنج عامل خطرساز سوخت و ساز هستند كه شخص دچار سندرم سوخت و ساز بايد دست كم سه عامل از عوامل فوق را داشته باشد كه طبق بسياري از مطالعات، شمار روزافزوني از افراد اين مشكلات را دارند.

در اين مطالعه ديده شد، افرادي كه به كمترين حد ورزش (‪ ۳۰‬دقيقه پياده روي در شش روز هفته) مي‌كردند، از لحاظ نمره مرتبط با سندرم سوخت و ساز، بهبود قابل‌ملاحظه‌اي پيدا كردند در همين ضمن، افرادي كه بيشترين حد ورزش را داشتند اندكي بيش از آنان از اين كار منتفع شدند.

همچنين كاهش درجات سندرم سوخت و ساز افرادي كه مدت كوتاهي ورزش‌هاي بسيار قدرتي انجام دادند به اندازه آنهايي كه براي مدت طولاني ورزش‌هاي سبك‌تري انجام مي‌داند، نبود. اين مطالعه نشان مي‌دهد كه انجام روزانه ورزش‌هاي سبك از انجام تنها چند روز در هفته ورزش سنگين ارزش بيشتري دارد.

محققان گفتند، نتايج مطالعه آنها تاكيد مي‌كند كه كم ورزش كردن از اصلا ورزش نكردن بهتر است، ورزش بيشتر، معمولا از ورزش كمتر بهتر است ورزش نكردن، مي‌تواند فاجعه‌آميز باشد.

از بین کلیه راه هایی که برای تناسب اندام انتخاب می کنیم، «پیاده روی» آسان ترین، مطمئن ترین و ارزان ترین راه است. پیاده روی در یک روز خوب و با یک همراه خوب، برای رسیدن به مقصدی که ۶ یا ۷ کیلومتر با شما فاصله دارد، بسیار لذت بخش خواهد بود.

خیابان های خلوت و سرسبز شهر، پارک ها، جاده های جنگلی یا قدم زدن پیاپی در اطراف حیاط مدرسه، مکان های خوبی برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر اطراف است.

در یک روز کاری و پر مشغله یا پس از انجام یک کار خسته کننده در یک روز تعطیل یا برای رفع کسالت، پیاده روی بهترین روش برای رفع خستگی و بهبود حال شماست.سعی کنید روزانه نیم ساعت پیاده روی تند یا یک ساعت پیاده روی معمولی انجام دهید .

انرژی ای که شما با انجام ۲ کیلومتر پیاده روی تند (با سرعت ۵ تا ۶ کیلومتر درساعت) می سوزانید، تقریباً با انرژی ای که صرف دویدن آرام در مسافت ۵/۱ کیلومتر می شود، مساوی است و اثرات مفید یکسانی بر تناسب اندام و سلامتی شما دارد.

طی یک تحقیق که اخیراً در دانشگاه هاروارد صورت گرفته، نشان داده شده که حتی آرام راه رفتن (با سرعت ۳ کیلومتر در ساعت) فوایدی برای سلامتی بدن دارد. بدین ترتیب که با تحقیق روی چهل هزار زن متوجه شدند، حتی یک ساعت پیاده روی در هفته موجب کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی شده و هر چه شدت و میزان این فعالیت بیشتر باشد، اثرات مفید آن نیز بیشتر است .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *