افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آب نمک راهی برای جلوگیری از عفونت

hee509-2

پس از انجام تحقیقات زیاد روی خواص آب نمک محققان به این پی بردند که آب نمک راهی برای جلوگیری از عفونت حالا توضیح می دهیم در چه عفونت هایی موثر است این آب نمک . با ما باشید .

به اعتقاد پژوهشگران، استنشاق افشانه آب نمک می تواند از گسترش بیماری های عفونی مانند آنفلوانزا، سل و سارس جلوگیری کند. بر اساس این تحقیق، استفاده از افشانه آب نمک به مدت ۶ دقیقه، تعداد قطرات میکروب را به میزان ۷۰ درصد کاهش داد. این کشف می تواند راهی برای کمک به مهار شیوع بیماری ها مانند شیوع سارس فراهم کند.

این کشف همچنین به مهار خطر شیوع همه گیری آنفلوآنزا در سراسر جهان کمک می کند. این محققان خاطر نشان کردند پیش از عرضه دستگاه افشانه آب نمک برای پیشگیری از گسترش بیماری ها، باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود. پژوهشگران دانشگاه هاروارد به ۱۱ داوطلب افشانه خوراکی دادند و بعد تعداد ذراتی را که این افراد به هنگام سرفه منتشر کردند اندازه گیری نمودند. ویروس هایی که از طریق سرفه، عطسه و تنفس از انسان یا حیوان منتقل می شود شامل سرخک، آنفلوآنزا، آدنوویروس، ویروس تب خوک آفریقایی و تب برفکی، زونا(آبله مرغان)، ویروس برونشیت عفونی و آبله است. باکتری هایی که از طریق قطرات هوازی گسترش می یابند، شامل باکتری ای کولای، سیاه زخم و سل است. محققان دریافته اند تعداد قطراتی که برخی افراد در هوا منتشر می کنند، بسیار بیشتر از دیگران است. این افراد عامل بروز عفونت های ویروسی کشنده محسوب می شوند.

ویروس هایی که از طریق سرفه، عطسه و تنفس از انسان یا حیوان منتقل می شود شامل سرخک، آنفلوآنزا، آدنوویروس، ویروس تب خوک آفریقایی و تب برفکی، زونا(آبله مرغان)، ویروس برونشیت عفونی و آبله است.

به طور کلی حدود نیمی از مردم بیش از ۹۸ درصد قطرات بیماری زا را تولید می کنند. محققان دریافته اند زمانی که داوطلبان با دهان باز نفس می کشند در مقایسه با زمانی که سرفه یا عطسه می کنند، تعداد قطرات بیشتری را در فضا منتشر می کنند. بعد از آن که داوطلبان به مدت ۶ دقیقه افشانه آب نمک را استنشاق کردند، تعداد قطرات منتشر شده در کسانی که بیشترین قطرات را در هوا پخش می کردند ۷۰ درصد کاهش یافت. آب نمک ظاهرا بر فشار سطح مایع در داخل ریه ها تاثیر می گذارد. فشار سطح، خاصیت فیزیکی مایعات است که امکان حرکت برخی میکروب ها را بر روی آب را فراهم می کند و باعث تشکیل قطره آب می شود.

 

پزشکین : آب نمک راهی برای جلوگیری از عفونت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *